Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Asociațiile patronale din Vest cer control strict pe Pachetul Mobilitate

Asociațiile de transport din Franța (FNTR), țările nordice (NLA) și Germania (BGL) au cerut, într-un comunicat de presă comun privind pachetul de mobilitate al UE, ca noile reguli de detașare și cabotaj să fie controlate în mod consecvent.

Cele trei asociații patronale din țările care au orchestrat implementarea Pachetului Mobilitate susțin că noile reglementări vor contribui la combaterea dumpingului social, la îmbunătățirea condițiilor de muncă ale șoferilor din transportul rutier și la crearea unor condiții de concurență echitabile pe piață.

“Comisia Europeană a depus multe eforturi pentru a sprijini punerea în aplicare a Directivei privind detașarea lucrătorilor pentru șoferi”, spune Erik Østergaard, președintele NLA. Asociația Nordică de Logistică (NLA) este o reprezentare comună, cu sediul la Bruxelles, a asociațiilor de transport rutier de mărfuri din țările nordice: Suedia, Danemarca, Norvegia și Finlanda. “Directiva este esențială pentru asigurarea unui transport echitabil în Europa.”

Aceasta garantează că șoferii sunt remunerați conform standardelor din țara gazdă în care a fost prestat serviciul de transport, a spus el. “Acum depinde de statele membre să implementeze această directivă cât mai repede posibil și să o controleze eficient”, a spus Østergaard.

Reacții pozitive pe piață la pachetul de mobilitate

Florence Berthelot, delegat general al Federației franceze de transport rutier de mărfuri, Fédération Nationale des Transports Routiers (FNTR), adaugă: “Cu noul cadru juridic pentru cabotaj și perioada de cooling off, avem un instrument în mâinile noastre pentru a opri practicile neloiale de pe piață prin interzicerea eludării normelor de cabotaj. Trebuie să aplicăm aceste dispoziții cu fermitate.”

“Observăm deja reacții pozitive ale pieței la Pachetul de Mobilitate și observăm că întreprinderile se așează mai aproape de piețele pe care le deservesc”, continuă Dirk Engelhardt, purtător de cuvânt al Consiliului de administrație al Asociației Federale Germane a Transporturilor Rutiere, Logisticii și Gestionării Deșeurilor (BGL). “Pentru ca noile reglementări în domeniul transporturilor să fie un real succes, este nevoie de mult mai multă aplicare a legii, inclusiv în ceea ce privește întoarcerea șoferului și a camionului în țara de origine”, mai cere el.

Articole similare

Ad