Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tesla plănuiește o nouă fabrică la Shanghai pentru a dubla capacitatea de producție în China

Tesla Inc (TSLA.O) intenționează să înceapă lucrările la o nouă fabrică în Shanghai chiar luna viitoare, ca parte a unui plan de a dubla sau a crește chiar mai mult capacitatea de producție în China pentru a satisface cererea în creștere pentru mașinile sale în această țară și pe piețele de export, informează Reuters.

Odată ce noua fabrică va fi pe deplin operațională, Tesla va avea capacitatea de a produce până la 2 milioane de mașini pe an la fabrica sa extinsă din Shanghai, principalul centru de export al companiei, potrivit unor surse care au cerut să fie anonime. Noua fabrică va fi situată în apropierea bazei sale de producție existente din Lingang, Pudong New Area.

Extinderea, dacă se va realiza, ar oferi companiei Tesla o capacitate de producție dedicată vehiculelor electrice pe cea mai mare piață auto din lume, la egalitate cu mărcile mai bine stabilite din China. Prin comparație, Toyota Motor Corp a produs 1,6 milioane de vehicule în China în 2021. General Motors a produs 1,4 milioane împreună cu principalul său partener chinez SAIC Motor Corp. Volkswagen intenționează să aibă capacitatea de a produce 1 milion de vehicule electrice în China până în 2023.

Costul extinderii planificate și calendarul de finalizare al Tesla nu au fost cunoscute imediat. Tesla a început producția la uzina sa din Shanghai – cunoscută și sub numele de Gigafactory 3 – la mai puțin de un an după ce a început lucrările. Uzina produce sedanul Tesla Model 3 și crossover-ul Model Y.

Planurile de extindere a uzinei existente au ca scop producția a aproximativ 1 milion de vehicule în acest an, deși acest lucru depinde și de disponibilitatea pieselor. Tesla a proiectat să ducă producția săptămânală la aproximativ 22.000 de vehicule în lunile următoare.

Această rată de producție ar însemna aproximativ 1,1 milioane de vehicule pe parcursul unui an, mai mult decât dublul capacității proiectate inițial pentru uzină. Reuters a relatat anterior că Tesla și-ar putea extinde capacitatea pe amplasamentul existent. Guvernul orașului Shanghai nu a răspuns imediat solicitării de a comenta informațiile. Shanghai a fost un susținător al înființării de către Tesla a unei fabrici deținute integral în China – prima uzină auto străină care nu este obligată să formeze o societate mixtă cu un partener chinez.

Într-un document de reglementare depus la Shanghai la începutul acestei săptămâni, Tesla a declarat că intenționează să extindă producția de piese la fabrica sa din Shanghai, angajând muncitori suplimentari și funcționând mai mult timp pe zi, pentru a satisface cererea tot mai mare de exporturi.

Vânzările Tesla au crescut vertiginos în China, iar fabrica sa din Shanghai a devenit un centru crucial de export către piețe precum Germania și Japonia. Anul trecut, mașinile Tesla fabricate în China au reprezentat aproximativ jumătate din cele 936.000 de vehicule livrate de Tesla la nivel global, potrivit calculelor Reuters, care au folosit datele Asociației Chineze pentru Autoturisme.

La începutul acestei luni, Tesla a declarat că veniturile sale din China au crescut mai mult decât dublat în 2021, ajungând la 13,8 miliarde de dolari față de anul precedent. Elon Musk a mai spus în octombrie că Shanghai a depășit fabrica sa din Fremont, California – prima fabrică a companiei – în ceea ce privește producția.  Tesla s-a confruntat cu întârzieri în deschiderea unei fabrici în Germania. Musk intenționa inițial să deschidă o fabrică la Berlin în iulie anul trecut. Aprobarea fabricii a fost îngreunată de un proces în care se contestă o licență acordată furnizorului său de apă.

Articole similare

Ad