Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cererea nu se mai oprește din creștere

Industria globală a ambalajelor se află în plină expansiune și va crește cu circa 30% până în 2025, de la 770 de miliarde la un trilion de dolari americani, după ce a crescut și în ultimii cinci ani cu o medie de 5,6%/an, așa cum arată un studiu recent al companiei de consultanță internațională Horváth. Amploarea pe care o va lua comerțul online este unul dintre factorii care duc la creșterea cererii de ambalaje, în pofida eforturilor de a proteja clima și a diminua risipa de materiale, dar va crește și cererea de materiale de ambalare îmbunătățite și sustenabile, cu un impact mai redus asupra mediului.

Printre factorii care generează creșterea susținută a acestei piețe, Horváth a identificat îmbătrânirea populației (care prelungește perioada de consum și necesarul de produse ambalate precum alimente, medicamente ș.a.), faptul că gospodăriile au mai puțini membri, ce consumă volume tot mai mari de produse, urbanizarea și creșterea comerțului online și cererea sporită de ambalaje sustenabile, care le va permite companiilor să-și optimizeze produsele și să identifice noi modalități de diversificare a veniturilor și de diferențiere pe piață.

59% din ambalaje sunt pentru bunuri de consum

Studiul mai arată că industria și transporturile par să fie semnificativ mai „sustenabile” decât consumul populației și că procesele industriale necesită, în primul rând, materiale reciclabile precum hârtie și carton și ocupă aproximativ 41% din volumul total de ambalaje. În schimb, consumul se ridică la 59% din piața mondială a ambalajelor, folosind preponderent cantități mai mari de materiale plastice (compozite).

Trei sferturi din piața mondială este dominată de hârtie și carton, precum și de ambalaje din plastic, restul fiind metal, sticlă și alte materiale. 70% din toate ambalajele de consum sunt pentru alimente (51%) și băuturi (19%), 8% pentru produse medicale, 4% pentru cosmetice și doar 18% pentru alte bunuri/bunuri de larg consum.

La nivel global, zona Asia-Pacific este răspunzătoare pentru cea mai mare proporție de ambalaje, aproximativ 40%, cu o rată de creștere anuală estimată de aproape 7%. Urmează Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA) cu puțin sub 30% și America de Nord cu 26%.

70% dintre europeni sunt pentru folosirea ambalajelor prietenoase cu mediul

În ultimii ani, direcțiile de dezvoltare a industriei ambalajelor au fost marcate de conștientizarea sporită a publicului cu privire la necesitatea protejării mediului, alături de norme mai stricte care să preîntâmpine irosirea resurselor și producerea deșeurilor – deși mai sunt multe de realizat pentru diminuarea risipei. De exemplu, în 2018, dacă totalul deșeurilor de hârtie, carton și plastic, generate anual, ar fi fost calculate pe locuitor, ar fi rezultat 218 kg pentru fiecare cetățean al Germaniei și 105 kg pentru fiecare cetățean al Austriei.

Deși provocările privind reducerea impactului ambalajelor asupra mediului rămân însemnate, iar rezultatele în diminuarea deșeurilor sunt inegale, de la o țară la alta, în Europa se reușește reciclarea ambalajelor în proporție de 90% (pentru ambalaje de metal), 87% (hârtie și carton), 84% (sticlă), 47% (plastic) și 25% (lemn). Procentele ar putea crește, din moment ce peste 70% dintre europeni își declară o preferință pentru ambalajele prietenoase cu mediul, care se pot refolosi, sunt biodegradabile și compuse în proporție tot mai mare din hârtie, în detrimentul materialelor plastice.

O altă tendință identificată de studiul Horváth este dezvoltarea soluțiilor „Smart Packaging”, care devin un diferențiator puternic pentru jucătorii din industrie. Pe termen lung, succesul pe piața ambalajelor va fi de partea celor care vor ști să îmbine proprietățile de ambalare inteligente, cum ar fi trasabilitatea, interacțiunea cu produsul ambalat sau cerințele legate de tehnologia senzorilor, ceea ce vor face ca produsul și ambalajul să crească împreună, ca un întreg.

Articole similare

Ad