Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Renault Trucks și Geodis își unesc forțele pentru a dezvolta un nou camion electric adaptat la logistica urbană

Renault Trucks și Geodis își combină expertiza industrială, logistică și inginerească pentru a proiecta un camion electric greu dedicat logisticii urbane, care să răspundă cerințelor transportului de marfă din centrul orașelor.

Transportul urban de marfă cunoaște schimbări, fie că este vorba de reglementările privind emisiile, de accesul restricționat sau de proliferarea modurilor de mobilitate (cargo bike, biciclete, trotinete etc.) care împart spațiul public.

Vehiculele cu un tonaj mai mare de 3,5 tone vor rămâne în centrul distribuției urbane. Cu o gamă completă de vehicule electrice fabricate în Franța, de la 3,5 la 26 de tone, Renault Trucks lucrează de 10 ani la reducerea amprentei ecologice a logisticii urbane. Geodis, a cărei ambiție este de a-și reduce emisiile de CO2 cu 30% până în 2030, s-a angajat să asigure livrări fără emisii de carbon în 37 de orașe din Franța până în 2023.

Prin noua lor colaborare, constructorul și partenerul său logistic fac un pas mai departe în această abordare și își combină know-how-ul pentru a dezvolta un camion urban electric de 16 tone nou-nouț, la un cost comparabil de proprietate cu cel al unui vehicul diesel, ceea ce reprezintă o condiție prealabilă pentru adoptarea pe scară largă a unităților de propulsie alternative.

Marie-Christine Lombard, director general al Geodis, a declarat: “Urgența de mediu, combinată cu creșterea comerțului electronic și cu implementarea zonelor cu emisii reduse în marile orașe franceze, ne determină să accelerăm decarbonizarea transporturilor. Acesta este obiectivul Geodis în formarea acestui parteneriat cu Renault Trucks. Dorim să oferim rapid răspunsuri concrete la problema logisticii urbane durabile.”

Bruno Blin, președintele Renault Trucks, a adăugat: “Am observat că imaginea camionului se schimbă; în sfârșit, acesta este perceput ca un instrument indispensabil. Scopul proiectului Oxygen, în cadrul căruia Renault Trucks lucrează alături de Geodis, este de a concepe un camion care să se integreze perfect în peisajul urban, printre ceilalți participanți la trafic în zonele cu trafic și chiar în zonele pietonale. Acest nou autocamion va fi proiectat pentru confortul și siguranța de lucru a șoferului, precum și pentru siguranța locuitorilor orașului.”

Un camion care se integrează perfect în peisajul urban

Datorită colaborării desfășurate încă din faza de proiectare, acest vehicul (Oxygen) va permite integrarea tuturor cerințelor și funcțiilor de livrare în centrul orașului: eliminarea noxelor, cum ar fi poluarea și zgomotul, precum și îmbunătățirea siguranței active și pasive pentru a gestiona mai bine coexistența cu toți utilizatorii drumurilor (pietoni și persoane care utilizează mijloace de transport nepoluante).

În primele faze de lucru, au fost identificate următoarele domenii de interes: Îmbunătățirea siguranței șoferului și a publicului datorită unei cabine coborâte care oferă șoferului o vedere directă excelentă pentru o protecție optimă a utilizatorilor drumurilor; un parbriz mare și mai multe camere în locul oglinzilor retrovizoare, oferind o vedere de 360°; o ușă laterală glisantă pe partea pasagerului care limitează unghiul de deschidere a ușii. Confort sporit pentru șofer, care va putea ieși din camion pe ambele părți, stânga sau dreapta. Urcarea și coborârea din autocamion va fi facilitată de o înălțime de acces mult mai mică decât la un autocamion de livrare standard. Ergonomie optimă și acces mai ușor la spațiul de încărcare. Pentru a realiza acest lucru, se are în vedere un parteneriat tripartit cu un carosier în vederea îmbunătățirii operațiunilor de încărcare/descărcare în mediul urban. Instrumente conectate care să le permită șoferilor să își optimizeze operațiunile de livrare și traseele.

Pentru ca acest vehicul să se integreze perfect în peisajul urban și în vederea îmbunătățirii atât a confortului, cât și a stimei de sine a șoferului, designerii Renault Trucks au reproiectat complet atât liniile exterioare ale camionului, cât și interiorul cabinei.

Livrarea prototipului este programată pentru sfârșitul anului 2022. Acesta va fi produs la uzina Renault Trucks din Blainville-sur-Orne, Franța, prima uzină europeană care produce camioane electrice de serie din 2020.

Camionul va fi testat pentru livrări urbane în Paris, începând cu 2023. Aceste teste în condiții reale vor fi urmate de o fază de adaptare a vehiculului care va încorpora feedback-ul șoferilor, acoperind confortul de utilizare, caracterul practic, reîncărcarea etc., iar apoi de un studiu de optimizare a costului total de proprietate.

Articole similare

Ad