Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ce trebuie să știți despre documentele solicitate la control în caz de cabotaj

În recentul său document în care dă interpretarea oficială a noilor prevederi referitoare la cabotaj, Comisia Europeană abordează și tema documentelor ce însoțesc astfel de operațiuni. La întrebarea „cum trebuie interpretată dispoziția articolului 8(4) care spune că nu este necesar niciun document suplimentar?“, CE răspunde că transportatorilor li se cere să păstreze documentația pentru fiecare transport efectuat în legătură cu operațiunile lor de cabotaj. Aceasta trebuie să cuprindă toate detaliile enumerate la articolul 8(3) al doilea paragraf, detalii cuprinse în scrisoarea de trăsură, în mod normal în format CMR. Nu este necesar niciun document suplimentar pentru a dovedi că normele privind cabotajul au fost respectate.

Totuși, această prevedere nu înseamnă că autoritățile de control nu pot utiliza alte elemente de probare impuse de legislația privind transportul rutier, de exemplu datele tahografului, pentru a stabili dacă o operațiune de cabotaj se desfășoară în conformitate cu normele.

Elementele conținute în al doilea sub-paragraf al articolului 8(3) trebuie prezentate sau transmise ofițerului autorizat pentru control din statul membru UE, la cerere și în timpul controlului în trafic. Documentele pot fi prezentare sau transmise electronic, de exemplu, folosind e-CMR. În timpul controlului în trafic, șoferul are voie să contacteze biroul firmei, managerul de transport sau orice altă persoană sau entitate pentru a aduce, înainte de finalul acelei inspecții, orice dovadă necesară.

În ceea ce privește modul în care trebuie înțeleasă norma privind perioada de patru zile care precedă transportul internațional și pentru care trebuie să se furnizeze dovezi clare privind toate operațiunile efectuate, CE arată că transportatorilor li se cere să aducă dovezi clare ale tuturor operațiunilor pe care le-au efectuat în cele patru zile de dinaintea transportului internațional spre un anumit stat membru UE dacă vehiculul a fost pe teritoriul acelui stat în această perioadă de patru zile.

Cerința se aplică numai atunci când transportatorul face cabotaj în acel stat membru, deci numai atunci când vehiculul efectuează servicii naționale de transport rutier de mărfuri în statul membru gazdă și s-a aflat în același stat membru gazdă în termen de patru zile înainte de transportul internațional de intrare în acel stat.

În aceste cazuri, transportatorii ar trebui să prezinte dovezi care să cuprindă toate detaliile enumerate la articolul 8(3), paragraful al doilea. Elementele de probă prezentate sunt evaluate de autoritățile naționale. Înregistrarea trecerii frontierei de către tahograful inteligent de generația a doua poate fi folosită pentru a determina prezența camionului într-un anumit stat membru UE.

Cele patru zile menționate la articolul 8(3) al doilea paragraf sunt zile calendaristice. Prin urmare, în cazul în care vehiculul a părăsit statul membru gazdă, de exemplu, pe 6 iunie, și reintră în același stat pe 10 iunie, adică în termen de patru zile, transportatorul trebuie să prezinte, când efectuează o operațiune de cabotaj în acel stat membru, dovezi clare cu privire la toate operațiunile care au fost efectuate în această perioadă de patru zile.

Articole similare

Ad