Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Francezii remarcă scăderea concurenței ca urmare a întoarcerii șoferilor ucraineni în țara lor

În timp ce polonezii resimt lipsa șoferilor ucraineni, care se întorc în țara lor pentru a-și pune familiile la adăpost și a se înrola apoi în armata ucraineană, francezii consideră întoarcerea acasă a șoferilor ucraineni drept “Singura veste bună legată de criza ucraineană” – scrie Les Routiers – zeci de mii de camioane din țările baltice, Polonia și Germania fiind abandonate. (n.r.: De menționat este că jurnaliștii francezi adaugă și România în rândul țărilor care ar avea șoferi ucraineni, deși șoferii ucaineni nu pot lucra pe camioane înmatriculate în România în lipsa deținerii unor certificate de pregătire profesională obținute în țări din UE, ceea ce face ca posibilitățile de angajare a șoferilor ucraineni să fie infime în comparație cu Polonia sau Lituania care nu respectă această regulă europeană).

“Această lipsă de șoferi ucraineni afectează în special marile companii de transport low-cost, cum ar fi compania germană Hegelmann (cu cele 15 filiale din Polonia și statele baltice), companiile baltice Transtira, Girteka, Mandesta și Hoptrans și compania maghiară Waberer’s. Prin urmare, companiile franceze au mai puțină concurență din partea celor care comandă transport ieftin.” “Aceste companii”, mai scriu jurnalistii francezi, “nu acordă prea multă atenție competențelor șoferilor subcontractanților lor și au căpătat obiceiul de a apela fără rușine la cele mai mari grupuri baltice, românești și poloneze pentru a asigura tracțiunea interioară. De asemenea, trebuie amintit faptul că unele companii franceze, cum ar fi Coquelle, angajau deja șoferi ucraineni prin intermediul filialelor lor din Polonia.”

La rândul său, Federația germană de logistică și transport (BLV) subliniază că jumătate din camioanele care circulă în Germania provin din Europa de Est și, de câțiva ani încoace, în special din Ucraina, Belarus și Rusia. Germania și țările din Europa de Est le acordă vize de muncă șoferilor din aceste țări pentru a compensa ieșirea șoferilor polonezi de pe piața de transport internațional.

Articole similare

Ad