Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Calea ferată este în vizorul rușilor

Președintele companiei ucrainene de căi ferate Ukrzaliznycja, Oleksandr Kamyshin, are doar 37 de ani, dar este unul dintre cei mai importanți oameni din rezistența la invazia rusă și, din acest motiv, potrivit unui articol publicat pe 16 martie de Ansa, se află în vizorul armatei invadatoare, după președintele țării, Zelensky. Într-adevăr, rețeaua feroviară ucraineană a devenit un element strategic nu numai pentru deplasarea materialului de război, inclusiv cel provenit din Europa, ci și a produselor de susținere a populației (inclusiv a ajutorului umanitar) și de evacuare a refugiaților.

În plus, vagoanele de marfă transportă acele produse de export care mai pot fi deplasate. Într-un comunicat emis de companie, se explică faptul că serviciul a fost reorganizat pentru a muta pe calea ferată transportul de produse agricole pentru export care înainte se făcea pe mare. Sunt implicate 10 stații, care conectează rețeaua ucraineană cu cele din Polonia (Maciejów și Mostyska), România (Reni, Giurgiulești, Izmail și Vadul-Siret), Ungaria și Slovacia (Batyovo, Chop, Mukachevo și Esen).

Rețeaua feroviară ucraineană are 22.000 km de cale ferată și 231.000 de angajați, deservind, de asemenea, (înainte de război) 18 porturi din Marea Neagră și Marea Azov. Pe 15 martie, guvernul a naționalizat 15.000 de vagoane aparținând unor companii din Federația Rusă care erau prezente pe rețeaua feroviară ucraineană. În acest sens, Kamyshin a declarat că “vor fi utile, deoarece căile ferate ucrainene dezvoltă noi rute logistice către Europa care vor ajuta la reluarea operațiunilor de transport de marfă”.

Din aceste motive, rețeaua feroviară se află sub bombardamente constante și până în prezent au fost uciși 33 de agenți feroviari, în timp ce Kamyshin se deplasează în permanență pentru a evita atacurile. Înainte de război, președintele Ukrzaliznycja era angajat într-o reformă a sectorului feroviar, în timp ce din 24 februarie a fost absorbit de operațiuni, care constau în schimbări constante de orare și rute, pe baza pagubelor provocate de ruși.

Articole similare

Ad