Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Măsuri istorice luate de Spania pentru a ajuta transportatorii

În urma discuțiilor asociațiilor patronale ale transportatorilor spanioli cu Ministerul Transporturilor din această țară, pentru a negocia măsurile necesare pentru a face față situației critice actuale din sectorul transporturilor rutiere, cauzate de creșterea necontrolată a prețurilor la carburanți, ministrul a prezentat într-o scrisoare cerințele adresate președintelui, materializate prin Decretul-Lege Regal 3/2022 aprobat de Consiliul de Miniștri la 1 martie 2022 și care cuprinde toate acordurile încheiate la 17 decembrie 2021 care trebuiau să fie incluse într-o lege, mai exact:

  • Interzicerea încărcării și descărcării de către șoferi;
  • Revizuirea obligatorie a prețului de transport ca urmare a variației prețului combustibilului;
  • Transpunerea directivei privind lucrătorii detașați, care include, printre altele, instrumentele necesare pentru a asigura controlul și respectarea reglementărilor privind cabotajul;
  • Consolidarea resurselor de inspecție, pentru a putea controla respectarea cerințelor legale de către societățile de tip “cutie poștală”, evitând aplicarea unor practici de piață contrare reglementărilor;
  • Limitarea la o oră a timpului maxim de așteptare pentru operațiunile de încărcare și descărcare.
  • Crearea unui Cod de bune practici comerciale în contractarea transportului terestru de mărfuri, un Registru al companiilor care subscriu la acesta;
  • Crearea unui standard pentru certificarea zonelor de încărcare și descărcare în raport cu serviciile puse la dispoziția conducătorilor auto;

Inițiatorii și-au exprimat convingerea că este vorba de un acord istoric.

De asemenea, există o îngrijorare față de situația extraordinară în care se află domeniul transporturilor în Spania, care este cauzată de creșterea excepțională a costului combustibilului și de situația internațională excepțională, ce necesită un efort suplimentar pentru a progresa în ceea ce privește măsurile care pot garanta sustenabilitatea sectorului.

Din acest motiv, ministerul urmează să accelereze implementarea măsurilor nelegislative din Acordul din 17 decembrie 2021.

„Suntem de acord că o situație în care transportatorii sunt forțați să lucreze sub costurile lor nu este sustenabilă, motiv pentru care vom accelera aplicarea în sectorul transportului de marfă a principiilor stabilite în Legea privind lanțul alimentar. În plus, angajamentul de a publica săptămânal, în loc de lunar, raportul MITMA, care include variația prețului motorinei și care este utilizat ca referință pentru indicele de variație a prețului mediu al motorinei care urmează să fie utilizat în formula de revizuire a prețurilor. Și toate acestea fără a aduce atingere faptului că, în cadrul Planului Național de Răspuns la Impactul Războiului anunțat de Președintele Guvernului pentru a răspunde impactului economic și social al invaziei Ucrainei, care urmează să fie aprobat pe 29 martie, vor fi incluse măsuri specifice de reducere a prețurilor la carburanți, în conformitate cu abordarea deja implementată în țările vecine”.

Articole similare

Ad