Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tarife în creștere semnificativă față de 2020 și între Germania și Franța

Un raport realizat de Ti, Upply și IRU pentru ultimul trimestru din 2021 arată că pe relația Franța-Germania, de la jumătatea lui 2019, tarifele între Lille și Duisburg au urmat căi divergente: au rămas constante dinspre Lille spre Duisburg, dar au crescut mult la retur, mai ales în 2021. Totuși, ambele rute au înregistrat creșteri puternice în ultimul trimestru din 2021 față de perioada similară din 2020: cu 4,1% dinspre Lille spre Duisburg, până la 551 de euro, și cu 9,1% în direcția opusă, până la 551 de euro. Acestea din urmă au crescut mai ales datorită dezvoltării economice bune a Franței din 2021, din punct de vedere al consumului și producției. Producția este unul dintre principalele motoare ale economiei în cele mai mari patru orașe din țară, oferind locuri de muncă pentru circa 20% din populație, ceea ce a dus la creșterea cererii de materii prime și componente pe ruta care leagă Lille de unele dintre cele mai mari locații de producție din Germania. Și consumul de produse finite din Franța a crescut.

Prețul motorinei din Germania a fost cu circa 27% mai mare la final de 2021 decât la început de 2021, iar criza de șoferi din această țară este una dintre cele mai mari din Europa. Conform asociației BGL, 30.000 de șoferi profesioniști se pensionează în fiecare an, circa 30% dintre cei de acum au peste 55 de ani, și în loc încep să lucreze numai 15.000 de șoferi noi, deci criza se va accentua în următorii ani.

Salariul minim obligatoriu din Germana a crescut în ianuarie 2022 de la 9,50 la 9,82 de euro/oră și din iulie va fi de 10,45 de euro/oră, ceea ce înseamnă că șoferii care vor face cabotaj sau transport internațional cu încărcare/descărcare din/în Germania vor primi o remunerație mai mare.

Articole similare

Ad