Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Focarul de Covid-19 din Shanghai ridică semne de îngrijorare privind o eventuală congestie

Shanghai se confruntă cu un nou focar de COVID-19, ceea ce ridică îngrijorări că cel mai aglomerat port de containere din lume ar putea înregistra noi congestii pentru nave. Maersk își sfătuiește clienții să încerce să fie mai activi online, dat fiind numărul limitat de personal din biroul său din Shanghai.

Pe 21 martie, exact în momentul în care guvernul chinez a ridicat blocajul asupra orașului Shenzhen, școlile din Shanghai s-au închis, iar restricțiile au impus lucrul de acasă.

Depozitele din Shanghai rămân operaționale, deși șoferii care ajung în port sunt rugați să prezinte un cod verde de sănătate „HS“ sau o așa numită declarație de sănătate. În plus, șoferii din zonele cu risc mediu-înalt trebuie să prezinte un certificat de testare negativ a acidului nucleic pentru COVID-19 realizat în ultimele 48 de ore, în timp ce șoferii din zonele fără risc trebuie să prezinte un raport negativ de testare a acidului nucleic emis în perioada 16-20 martie pentru livrarea mărfurilor din 21 – 27 martie.

Astfel, transportul rutier de mărfuri este încă disponibil în porturile principale ale Chinei și în orașele din apropiere, cu condiția ca șoferii să dețină respectivele rapoarte negative de testare a acidului nucleic solicitate de guvernele locale. Potrivit analiștilor, întrebarea care se pune acum este cât de mult vor fi afectate volumele de export și import. „Ceea ce am văzut din blocarea Shenzhen a fost că volumele de export au scăzut, în timp ce porturile au rămas deschise și acest lucru nu a dus la o creștere a congestionării portului inițial. Congestia se acumulează numai atunci când volumele de export cresc sau când importurile sunt afectate de congestionarea șantierului și de productivitatea portuară mai scăzută.”, a explicat Tan Hua Joo, analist Linerlytica, citat de Container News.

Articole similare

Ad