Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Renault Trucks accelerează ritmul în ceea ce privește mobilitatea electrică și preconizează o revizuire completă a lanțului de aprovizionare

Christophe Martin, președintele Renault Trucks, a profitat de anunțarea rezultatelor bune ale constructorului pentru a aborda problema viitorului energiei: „Clienții noștri se află într-o situație dificilă, foarte îngrijorați de creșterea costurilor în general (motorină, camioane, întreținere, salarii) și de dificultatea repercusiunilor. De asemenea, trebuie să se pregătească pentru decarbonizarea flotei lor și ne cer sprijinul. Prin urmare, le oferim soluții complete, inclusiv sprijin pentru utilizarea vehiculelor electrice, studiind avantajele acestei soluții în ansamblul său: trasee, reîncărcare etc. Un parteneriat bazat pe proximitate și încredere se va dezvolta și mai mult între clienți și rețea.

Cu aproximativ 300 de puncte de service în Franța și o etichetă E-Tech începând din vara anului viitor, Renault Trucks mizează foarte mult pe serviciile oferite pentru a convinge clienții care nu dețin încă autovehicule Renault Trucks.

„Transportul de mărfuri este obligat să evolueze și mi se pare rezonabil să cred că, în anii următori, se va produce o trecere de la transportul rutier pe distanțe lungi la transportul feroviar și fluvial. În plus, punerea în comun a fluxurilor de mărfuri și optimizarea umplerii camioanelor ar trebui, în mod logic, să determine producătorii să vândă mai puține camioane, iar aceste camioane vor parcurge mai puțini km”.

Potrivit lui Christophe Martin, lanțurile de aprovizionare trebuie, prin urmare, regândite. Este necesară regândirea lanțurilor de aprovizionare: „Modelele noastre “just-in-time” nu vor putea probabil să continue. Se apropie o adevărată revoluție. Decarbonizarea transporturilor este o necesitate; trebuie să fim conștienți de limitele planetare și să găsim noi modele. Într-o lume prăbușită, nimeni nu mai are cotă de piață.”

Schimbarea de paradigmă pe care șeful Renault Trucks o așteaptă cu nerăbdare poate fi rezumată într-o singură frază: „Trebuie să facem lucruri care au sens, deoarece modelele noastre actuale sunt subminate. Creșterea rapidă a gamei de camioane electrice a producătorului francez și a volumului de vânzări al acestora reflectă acest progres rapid: în 2021 au fost livrate 249 de camioane electrice și au fost comandate 613. Aceasta reprezintă o cotă de 19,4% dintr-o piață europeană cu volume care rămân modeste (450 de înmatriculări).

Până în 2030, el își propune ca 1 din 2 autocamioane să fie vândut cu propulsie electrică, iar până în 2040, toate să fie neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2. Christophe Martin consideră, de asemenea, că gazul și chiar B100 sunt doar soluții de tranziție, deoarece nu permit atingerea obiectivelor de reducere a CO2 impuse de standardul Vecto. „Adevărata problemă cu electricitatea este pierderea versatilității pentru transportatori pe diferite rute”, admite el.

Articole similare

Ad