Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Se va pune accent pe emisiile de CO2

Pe 26 iunie a avut loc la Frankfurt traditionala conferinta pre-IAA, organizata de catre VDA (Asociatia Producatorilor de Vehicule din Germania), la care au participat circa 150 de ziaristi.
Cu aceasta ocazie Matthias Wissmann, presedintele VDA a aratat ca piata vest-europeana de vehicule comerciale a inregistrat o crestere de 3%, datorata efectului de pre-buy inainte de introducerea normei Euro 6, piata americana a avut o crestere cu doua cifre, iar China de doar 4%.
 

Acum, dupa intrarea in vigoare a acestui standard, atentia se va muta de la reducerea noxelor la diminuarea emisiilor de CO2, care presupune reducerea si mai mult a consumului de carburant. Insa, opinia generala a producatorilor prezenti a fost ca nu este nevoie de o lege care sa impuna limite pentru CO2, pentru ca deja clientii cer asta, prin prisma eficientizarii consumului de carburant. Ei cer din nou, o mai mare flexibilitate a legislatiei in ce priveste dimensiunile vehiculelor, permisiunea de a modifica vehiculele pentru o aerodinamica mai buna si cresterea capacitatii de incarcare. Daca organele legislative ar permite schimbari in acest sens consumul ar scadea in continuare si, implicit, si emisiile de CO2.
Camionul cu lungime crescuta este subiectul unui test care cuprinde deja 79 de vehicule ce tranziteaza rute predefinite iar rezultatele obtinute confirma faptul ca niste modificari simple pot duce la optimizari semnificative: cresterea capacitatii de transport si reducerea consumului de combustibil. De mentionat ca pana acum lungimea crescuta a acestor camioane nu a dus la incidente in trafic, deci pot circula fara nicio problema.

Articole similare

Ad