Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Costul asigurării pentru navele comerciale din Marea Negre scapă de sub control

Costul asigurării navelor comerciale care navighează către porturile din Marea Neagră este scăpat de sub control, devenind un potențial impediment uriaș pentru circulația mărfurilor rusești din regiune. Asigurătorii percep până la 10% din valoarea carenei unei nave – practic valoarea navei ca activ – pentru ceea ce se numește primă suplimentară de risc de război, potrivit Bloomberg, care citează persoane implicate în piață.

Înainte de război, costurile erau aproape zero, ceea ce înseamnă că asigurarea depășește probabil costul de închiriere a navei în sine. O navă cargo care transportă o marfă rusească standard de un milion de barili, cu o vechime de 5 ani și o valoare de 50 de milioane de dolari, ar fi taxată cu o primă de risc de 5 milioane de dolari, cu 1,5 milioane de dolari peste prețul de transport. Preocuparea principală a asigurătorilor este deteriorarea navelor, fie prin atac cu rachete, fie prin posibile mine marine.

Se pare că fondul de asigurători care încă cotează s-a diminuat substanțial, iar cei care au rămas cer prețuri mai mari. Taxele ar fi de obicei suportate de companiile care angajează nave, nu de proprietarii de nave. În plus, a crescut foarte mult și costul de închiriere a navei. Spre exemplu, pentru a închiria un tanc petrolier care transportă un milion de barilor din Novorossiysk în Italia costă 3,5 milioane de dolari, comparativ cu mai puțin de 700.000 de dolari la începutul acestui an, potrivit datelor din industrie compilate de Bloomberg.

Articole similare

Ad