În 2017, Scania a primit de la Comisia Europeană o amendă de 880 de milioane de euro pentru participarea, împreună cu alte cinci mărci, la cartelul european al producătorilor de camioane. Această amendă a fost confirmată în februarie 2022 de Curtea de Justiție a UE, care a respins recursul Scania.
Producătorul suedez a decis, pentru a evita consecințele economice ale plății unei asemenea sume, să folosească însă ultima cale de atac și să facă apel printr-o contestație în casație, care împiedică transportatorii ce au achiziționat camioane Scania să prezinte deocamdată cererea de returnare a sumei plătite în plus la momentul respectiv. Contestația a fost depusă pe 8 aprilie și imediat ce se soluționează, dacă este respinsă, va deschide în sfârșit drumul pentru despăgubirea celor afectați de prețurile mai mari impuse pentru camioane, în perioada 1997-2011, de către producătorii vizați.
Federația transportatorilor spanioli FENADISMER estimează că în Europa au fost vândute cu prețuri mai mari circa 10 milioane de camioane, dintre care aproximativ 200.000 în Spania.