Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un nou motor si o noua cutie de viteze pentru gama grea a MAN

MAN si-a prezentat luna trecuta la Malaga noile serii de camioane grele echipate cu motorul D38, capabil sa dezvolte 520, 560 si chiar 640 CP. Odata cu noul motor a fost lansata si o noua cutie de viteze cu schimb mai rapid al treptelor, si care inchide ambreiajul la 600 rpm, pentru o manevrabilitate excelenta la viteze reduse. Producatorul german a anuntat si disponibilitatea in oferta sa, dupa IAA Hanovra, a sistemului de comanda automata a schimbului treptelor de viteze in functie de datele transmise prin GPS.
 

Inginerii MAN sustin ca sistemul Efficient Cruise contribuie la reducerea consumului de combustibil cu pana la 6% fata de D36 Euro 5, dublu fata de sistemele similare de la Mercedes-Benz, Scania sau Volvo.
Producatorul german nu si-a focusat eforturile pe oferirea celui mai puternic motor de pe piata, segment pe care marcile suedeze exceleaza, ci targetul a fost sa combine performanta cu eficienta.
Noul motor de 15 l cu doua turbosuflante dezvolta cuplul maxim (care poate fi de 2.500 Nm, respectiv de 2.700 si 3.000 Nm) inca de la 930 rpm, ceea ce permite functionarea intr-un regim scazut de turatii si inregistrarea unui consum redus de combustibil.
Dezvoltarea noului motor a impus o noua generatie de transmisie, MAN TipMatic 2, cu trei functii menite sa creasca eficienta si sa scada consumul de combustibil. Speed Shifting permite schimbul treptelor de viteza la vitezele superioare – 10, 11 si 12 – mai rapid decat la restul, ceea ce inseamna ca la urcarea unui deal cutia de viteze poate schimba mai rapid dintr-a 12-a sau a 11-a in a 10-a, pentru mai multa putere si pentru a beneficia mai mult de puterea inertiei, de pilda, in conditiile unui consum mai redus.
MAN a rezolvat cu noua generatie TGX D38 si lipsa functiei Efficient Roll, cu efecte benefice mai ales pe autostrada, dar si pe drumuri regionale usor inclinate. In asemenea conditii, noul TipMatic 2 schimba automat in modul neutru si permite vehiculului sa ruleze liber, fara ca frana de motor sa cauzeze reducerea vitezei de deplasare. Cutia de viteze revine in viteza imediat ce soferul franeaza sau accelereaza sau daca Cruise-Controlul accelereaza vehiculul cu scopul de a mentine viteza de deplasare presetata.

Articole similare

Ad