Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piața poloneză de transport se consolidează prin apariția mai multor companii mari

Este o altă concluzie a raportului „Transportul Rutier din Polonia în 2021“, realizat de asociația poloneză de transport și logistică TLP și de centrul de analize SpotData.

În prezent în această țară activează 125.000 de firme de transport rutier de mărfuri, cele mai numeroase fiind microîntreprinderile. Dar cheia dezvoltării acestei industrii, având în vedere caracterul său internațional, sunt cele 38.000 de companii cu licență comunitară. Iar în ultimii ani se remarcă o creștere a importanței firmelor mijlocii și mari, în dauna celor mici.

Asta deoarece pentru firmele mai mari este mai ușor să satisfacă cererile tot mai înalte referitoare la atragerea de angajați, mai ales șoferi, pentru că ele au comenzi mai complexe și deci pot oferi salarii mai mari. În plus, cabotajul și cross-trade-ul se dezvoltă tot mai mult, deci firmele care pot gestiona comenzi mari internaționale, adesea în mai multe limbi, au un avantaj competitiv.

În Polonia are loc și un schimb de generații, la 30 de ani după transformările politice din 1989, deci firmele se consolidează și cele mari, care știu să gestioneze mai bine această trecere de la o generație la alta, câștigă cote de piață tot mai importante.

Veniturile primelor 100 de companii mari de transport din Polonia au cunoscut în 2021 o creștere medie de 10%, iar marja de profit și rata datoriilor lor sunt stabile. Un fenomen important este creșterea raportului dintre salarii și venituri – costurile unitare cu forța de muncă: dacă în 2017 raportul dintre salarii și venituri a fost de 7,2%, în 2020 era deja de 8,3%, tendință care va continua din cauza schimbărilor structurale de pe piața muncii.

Articole similare

Ad