Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Legislatia europeana se revizuieste, cu accent pe pregatirea profesionala si accesul la profesie

Pe 8 iulie s-a desfasurat la Bucuresti a patra conferinta Mediafax Talks about Transport&Logistics, in cadrul careia reprezentanti ai unor institutii de stat (MT, RAR, CFR Marfa), dar si ai mediului privat (Garanti Leasing, FM Logistic, CBRE) sau ai UNTRR si ARILOG, au dezbatut unele dintre cele mai importante teme ale momentului.
Cu aceasta ocazie, Mircea Ionescu, consilier in cadrul Ministerului Transporturilor, a vorbit despre programul REFIT, lansat recent de Comisia Europeana, prin care se reevalueaza cadrul legislativ comunitar din transporturi, in vederea aparitiei unor reglementari mai eficiente si mai orientate spre eliminarea neregulilor ce duc la cresterea costurilor de functionare atat pentru autoritati, cat si pentru firmele private.
 

Concret, REFIT vizeaza evaluarea implementarii Directivei 2003/59 privind pregatirea profesionala a conducatorilor auto, precum si a Regulamentelor europene 1071 si 1072 din 2009 privind accesul la ocupatiile de operator de transport si de operator de transport international, dar si abrogarea unor acte normative depasite.
In ceea ce priveste activitatea MT, „ne propunem sa participam in continuare la grupurile de lucru UE si ONU si avem in acest sens o echipa de specialisti foarte buni, cu care ne mandrim si care reprezinta bine Romania la nivel international, printre care se numara o echipa a ARR care se ocupa de acordul privind transportul rutier international al marfurilor periculoase“.
In plus, tot pe plan intern continua programul de evaluare si imbunatatire a legislatiei din transporturi si tema de gandire in prezent este revizuirea cadrului de lege care asigura implementarea noului Regulament 1065/2014, privind tahograful.
In acest context, Mircea Ionescu a adresat transportatorilor invitatia de a participa mai activ la discutii cu ministerul, de a transmite propuneri si doleante pentru imbunatatirea legislatiei internationale, „deoarece colegii din alte state au mandat din partea mediului privat in tarile lor, pe care vor sa-l duca la indeplinire, si asta vrem sa facem si noi“.
In acest punct al discutiei insa transportatori prezenti in sala au murmurat a neincredere si nu ne mira, date fiind nenumaratele ocazii in care propunerile si doleantele lor nu au parut sa conteze prea mult pentru reprezentantii MT.

Articole similare

Ad