Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tehnologia exista. Mai trebuie cumparata

Cu aproape trei luni inainte de IAA Hanovra, ZF Friedrichshafen a prezentat presei de specialitate din toata lumea ultimele inovatii in materie de sisteme de axe, transmisii si componente de sasiu. Pe circuitul de testare din apropiere de Aachen, Germania, jurnalistii au putut testa toate sistemele, gata montate si functionale pe camioane, vanuri si autobuze, si au apreciat beneficiile in ceea ce priveste manevrabilitatea si confortul la rulare.
 

A fost prezentata, astfel, noua cutie de viteze TraXon pentru camioane, care poate transmite cupluri motoare de peste 3.000 Nm. Pe langa varianta standard, ZF ofera si modelul TraXon Dual Clutch, pentru optimizarea schimbarii treptelor superioare de viteza fara a se pierde din cuplu, precum si TraXon Hibrid, pentru optimizarea consumului de carburant.
Axa spate cu sistem de control al suspensiei (CDC) imbunatateste confortul la rulare si protejeaza incarcatura. Iar pentru axa fata se ofera varianta cu suspensie independenta IS 80 TF, care are interfata electronica si directie electro-hidraulica Servotwin.
La capitolul transmisii pentru autobuze si autocare a fost aliniata toata gama – EcoLife si AS Tronic automate, AS Tronic lite pentru pietele emergente, precum si EcoShift manuala, care poate fi combinata cu sistem Servoshift si intarder.
Axa electrica AVE 130 a fost montata pe un autobuz Bozankaya, produs in Turcia, care a impresionat prin silentiozitate, dar si putere si cuplu motor optime. Au mai fost prezentate axele fata cu suspensie independenta RL 82 EC pentru autocare si RL 55 EC pentru midibuze. In acelasi timp, se pregateste intrarea in productia de serie a axei AV 133, mai usoara cu 5% si mai putin zgomotoasa decat actuala AV 132 II.
Cea mai spectaculoasa inovatie ZF a fost de departe Innovation Truck. Vehiculul, de 25,25 m lungime este echipat cu sistem de propulsie hibrid diesel-electric si transmisie TraXon Hibrida, iar pentru manevrele ce necesita precizie comanda se face din afara cabinei, cu ajutorul unei aplicatii instalata pe tableta. ZF Innovation Truck mai este echipat cu sistem de directie Servotwin, invertor si unitate telematica furnizata de Openmatics.
In ciuda ploii torentiale si a frigului (doar 16 grade Celsius), totul a decurs „ceas”, iar recompensa pentru toata lumea a fost o „plimbare” in calitate de co-pilot la bordul unuia din cele doua camioane de curse ZF.

Mai multe amanunte puteti gasi in numarul urmator al revistei Tranzit.

Articole similare

Ad