Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Anvers și Zeebrugge creează un singur port de 14 milioane teu

Belgia sfidează Olanda în domeniul portuar și își unește cele 2 porturi principale, Anvers și Zeebrugge, pentru a învinge supremația Rotterdam-ului. Fuziunea a fost decisă în cadrul unei adunări extraordinare din 22 aprilie, după ce decizia a fost anunțată în luna februarie a anului precedent. Cele 2 bazine portuare, aflate la o distanță de aproximativ 90 km în linie dreaptă, vor fi administrate de o singură autoritate și se vor numi Portul Anvers-Bruges.

Această nouă realitate va angaja 74.000 de lucrători direcți și 90.000 de lucrători indirecți, producând o valoare adăugată de 21 de miliarde de euro, echivalentul a 4,5% din PIB-ul Belgiei. „Mai mult ca oricând, portul Anvers-Bruges va juca un rol crucial în fluxurile mari de mărfuri și își va consolida poziția de una dintre principalele porți de acces în Europa”, a scris Autoritatea Portuară într-un comunicat. „Portul unificat a devenit, de asemenea, cel mai mare port de export din Europa – cu 147 de milioane de tone pe an – și unul dintre cele mai importante porturi la nivel mondial.”

Provocarea pentru Rotterdam este pe mai multe fronturi, inclusiv manipularea containerelor, ro-ro și produse chimice, sectoare în care Autoritatea Portuară Belgiană dorește să își concentreze activitatea viitoare. În ceea ce privește containerele, cele 2 porturi asigură transportă anual a 14,2 milioane de TEU. „În paralel cu punerea în aplicare a proiectului „Extra Container Capacity Antwerp”, portul Antwerp-Bruges lucrează la un Plan de containere 22-30 pentru a-și consolida poziția competitivă. Portul continuă să investească în infrastructura strategică, inclusiv în terminalul Europa din Anvers, precum și în noua ecluză și în zona logistică maritimă din Zeebrugge”, se arată în comunicat.

Fuziunea este facilitată și de faptul că cele două porturi sunt complementare. Anvers este puternic în special în ceea ce privește containerele, transportul de mărfuri de tip vrac și produsele chimice, în timp ce Zeebrugge este specializat în transportul ro-ro și al gazelor naturale lichefiate, având, de asemenea, o poziție bună în ceea ce privește containerele. În ceea ce privește tranziția energetică, Antwerp-Bruges dorește să devină un centru european de energie verde. Până în 2025 va capta 2,5 milioane de CO2, ca parte a programului Antwerp@C, care vor fi refolosite ca materii prime în diverse aplicații. Autoritatea portuară adaugă că „această combinație dintre poziția Anvers ca al doilea mare centru petrochimic din lume și poziția de coastă a orașului Zeebrugge oferă o oportunitate unică de a juca un rol de lider în economia hidrogenului. Până în 2028, portul Antwerp-Bruges se așteaptă să primească primele molecule de hidrogen verde pe platforma sa. În acest scop, lucrează pentru a extinde capacitatea terminalului pentru transportatorii de hidrogen existenți și pentru a crea altele noi în ambele porturi, care vor fi unite printr-o conductă, conectată la rețeaua europeană.”

Articole similare

Ad