Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ecotaxa, inlocuita cu o taxa de tranzit mai blanda


Guvernul francez a inlocuit ecotaxa cu taxa de tranzit pentru vehiculele de peste 3,5 t. Aceasta va intra in vigoare la 1 ianuarie 2015 si se refera la trei aspecte principale: o retea redusa, de 4.000 km de drumuri nationale si autostrazi (in loc de 15.000 km, cum se stabilise initial), pe care circula zilnic circa 2.500 de vehicule grele, un sistem de taxare bazat pe o rata medie de 0,13 euro/km, in functie de clasa Euro, greutate si numar de axe, si un sistem progresiv de implementare (de la 1 octombrie 2014 perioada de proba, fara facturare, si de la 1 ianuarie 2015, implementare efectiva).
 

Majorarea de taxa aplicata drumurilor nationale si interregionale va fi de 2%, fata de 5,2%, cat prevedea ecotaxa.
Vehiculele de peste 3,5 t trebuie sa fie dotate cu dispozitiv de taxare si inregistrate de autoritatile franceze, iar in acest context Shell anunta ca va pune la dispozitia utilizatorilor aparatele InterRoute Plus, astfel ca, pentru utilitarele vizate care nu au aceasta echipare si se doreste plata, cu acelasi aparat, atat a taxelor de autostrada si a taxei de tranzit din Franta, cat si a taxelor de autostrada din Spania, Portugalia si tunelul Liefkenshoek din Belgia, va puteti adresa acestei companii.
Oficialii francezi arata ca banii proveniti din taxa – se estimeaza ca va fi vorba de 550-560 de milioane de euro pe an – vor fi folositi pentru intretinerea infrastructurii rutiere si constructia unor retele noi, mai ales feroviare si fluviale.
Pe harta alaturata, cu albastru sunt marcate sectiunile de autostrada deja supuse taxarii, cu rosu sunt marcate sectiunile de drumuri nationale care urmeaza sa fie supuse taxarii si cu verde sunt drumurile departamentale ce urmeaza sa fie supuse taxarii.

Articole similare

Ad