Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Europa finanțează transportul feroviar de cereale din Ucraina. Germania e principalul destinatar.

Ucraina este grânarul Europei și, de asemenea, un partener important pentru Uniunea Europeană. În 2020-2021, a fost al patrulea cel mai mare exportator de cereale din lume. Cea mai mare parte a acestui transport a fost efectuat pe mare, prin porturile din Marea Neagră, care sunt acum blocate ca urmare a conflictului care implică întreaga regiune. În schimb, ponderea reprezentată de transportul feroviar a fost întotdeauna mică.

Transportul maritim, până acum sigur și fiabil până la proba contrarie, demonstrează că nu este lipsit de riscuri să te bazezi pe un singur mod de transport, chiar dacă această hotărâre este rezultatul unor circumstanțe excepționale care nu ar fi putut fi prevăzute altfel. Conexiunile feroviare dintre Ucraina și Europa de Vest capătă astfel o nouă prioritate.

Dar cum se acționează rapid pentru a găsi o soluție la această nevoie urgentă? Dosarul a ajuns pe masa Direcției Generale pentru Mobilitate și Transport a Comisiei Europene. Uniunea are tot interesul să mențină deschis canalul de transport cu Ucraina, pe care Europa se concentrează acum în mod special, atât de mult încât i-a luat locul ca prioritate în raport cu relațiile pe termen lung cu China.

Deși vremurile actuale, în plin conflict, nu sunt favorabile, Europa crede ca este necesar să se promoveze și să se accelereze planurile de afaceri deja prevăzute de căile ferate ucrainene UZ. Acestea din urmă și-au deschis porțile investitorilor publici și privați internaționali cu scopul de a construi terminale feroviare în regiunile vestice ale țării, la intersecția relațiilor cu Polonia, Slovacia, Ungaria și România. UZ pune la dispoziție rețeaua feroviară pentru a stimula transportul feroviar de marfă, deoarece, conform unei analize a previziunilor companiei, calea ferată va fi cel mai fiabil mod de transport chiar și după încheierea conflictului actual.

În așteptarea unor noi facilități, companiile feroviare nu au stat însă cu mâinile în sân. De exemplu, există deja un serviciu oferit de Austrian Rail Cargo Group (ÖBB), care organizează mai multe trenuri de cereale din Ucraina către Germania, cu o frecvență care se așteaptă să devină zilnică. În două luni, din martie până în aprilie 2022, au fost transportate 60.000 de tone de cereale. Tranzitul se face din Ucraina prin Čierna nad Tisou, în Slovacia, spre nordul Germaniei, la Brake, în Saxonia Inferioară. O cincime din trenuri sunt destinate Republicii Cehe și Slovaciei, toate celelalte ajung în Germania, atât pentru piața internă, cât și pentru export.

Articole similare

Ad