Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

MSC, COSCO, CMA-CGM au încărcat cele mai multe containere în Constanța. ARKAS, cel mai mare volum dintre liniile regionale

Volumul total al containerelor aflate în tranzit în portul Constanța s-a triplat în primul trimestru din 2022 comparativ cu T1 din 2021, cu 7.000 TEU fiind transportate în Ucraina numai în luna martie, potrivit unei analize realizate de Informall B.G.

Terminalele de containere din portul Constanța sunt congestionate și parte din mărfuri sunt rerutate către alte porturi, motiv pentru care nu este de așteptat o creștere semnificativă a volumului în T2 din 2022. Potrivit Informall B.G., companie de consultanță specializată în zona Mării Negre cu sediul în Ucraina, estimările privind cifra de afaceri a containerelor de import în România arată un plus de doar 2-3%, în timp ce volumul total al containerelor aflate în tranzit va crește cu 5-7%, fiind așteptată o ușoară decongestionare a terminalelor din Constanța în a doua jumătate a T2. Printre motivele care au dus la această situație se numără creșterea timpului de așteptare al mărfurilor de import din Ucraina, deoarece importatorii se străduiesc să organizeze transportul pe fondul unui conflict de război. De la sfârșitul lunii martie 2022, timpul de așteptare al containerelor ucrainene în Constanța este de până la 2 săptămâni. Totodată, aglomerațiile au dus la creșterea timpului de așteptare pentru camioanele care intră în terminalele din România (2-4 zile), în timp ce procedurile vamale și documentația pentru acest tip de containere sunt și ele realizate cu dificultate.

Cât au transportat liniile în prima parte a anului

Pe primul loc în privința volumului containerelor încărcate, potrivit analizei realizate de Informall B.G., este MSC care a câștigat 2,43% în T1 2022 vs T1 2021, corespunzător unei cote de piață de 21,49% din cifra de afaceri a containerelor încărcate din România. Deși MAERSK a coborât două poziții pe locul 4 în T1 2022, a ieșit pe plus cu 1,48%, rezultând 15,77% în volumul T1 2022. În total, 2M Alliance controlează 37,26% din cifra de afaceri de containere încărcate din Constanța în T1 2022, față de 33,35% în T1 2021. Prima linie regională continuă să fie Arkas Holding, care ocupă locul 5 în clasamentul general cu 6,96%, în ușoară scădere (- 0,73%) față de perioada similară din 2021. COSCO și CMA CGM demonstrează rezultate similare privind volumul de containere încărcate în T1 2022, cu o cotă de 16,32% și, respectiv, 16,21%.

Articole similare

Ad