Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

„Trucker-BABS” informează șoferii de camion străini despre drepturile lor în Saxonia

În timp ce expeditorii și mari industriași germani au fost deja informați de autoritățile germane că riscă amenzi dacă lucrează cu firme de transport din estul Europei care nu îndeplinesc condițiile de detașare transnațională (nu își declară șoferii în IMI și nu își plătesc șoferii cu remunerația minimă pentru zilele petrecute pe teritoriul Germaniei cu curse de încărcare/descărcare în această țară), Asociația Trucker BABS angajează femei de naționalitate est-europeană pentru a derula discuții în parcări cu șoferii de camion privind obligațiile firmelor de transport de a plăti șoferii detașați în Germania cu remunerația minimă valabilă în Saxonia/Germania.

„Sfaturile noastre se adresează în principal șoferilor din Europa de Est care lucrează sau tranzitează Germania”, a declarat Leona Bláhová, consilier la Centrul de consiliere pentru angajații străini din Saxonia (BABS). „Vrem ca ei să știe că existăm, că le cunoaștem problemele și că le transmitem autorităților responsabile.”

„De multe ori, șoferii nu primesc salariul minim sau primesc doar salariul minim din țara lor. Ei conduc mai mult decât au voie, nu sunt plătiți pentru orele suplimentare sau nu-și primesc concediul de odihnă complet, iar cheltuielile sunt, de asemenea, o problemă”, spune Leona Bláhová. “Șoferii dorm în mașină și gătesc acolo pentru a economisi bani. Ei sunt fericiți dacă au un loc de muncă în țările lor. Cu toate acestea, regulile sunt clare, de exemplu în ceea ce privește salariul minim. În cazul în care șoferii încarcă/descarcă în Germania, salariul minim german se aplică pe durata traseului, iar salariul minim francez se aplică în Franța. Cu toate acestea, în rândul transportatorilor s-a răspândit vestea că în Germania există puține controale și că amenzile nu sunt mari, spre deosebire de Franța. Iar unde nu există o presiune de control, există o creștere galopantă a neregulilor. Unii transportatori calculează amenzile, considerând că este mai ieftin să plătească amenzi în loc de salarii mai mari”, susțin consilierii BABS.

Ünige Albert, angajata cu etnie română a BABS, a dat peste compatrioți români care porneau către Belgia. Nu au vrut să vorbească cu BABS. Au zis că sunt mulțumiți de modul în care sunt plătiți. Un bielorus de pe un camion polonez a declarat că primește 50 de euro brut pentru 10 ore de condus pe zi. „Cu cât mergi mai spre est, cu atât salariul este mai mic.”

Articole similare

Ad