Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Unul din cinci soferi nu stie cum sa aleaga lichidul de racire

Un sondaj realizat de Cosan Lubricants a relevat faptul ca soferii din sud-estul Europei cunosc in general intrebuintarile lichidului de racire din vehiculele lor, dar 10% dintre acestia au precizat ca nu ar sti cum sa aleaga produsul potrivit pentru masina lor.
Conform specialistului in lubrifianti si produse chimice, Comma, alegerea lichidului de racire potrivit pentru fiecare vehicul, a devenit din ce in ce mai dificila, datorita schimbarilor tehnologice din constructia motoarelor si a cresterii exigentei legislative cu privire la protectia mediului.
 

In ultimii ani, tehnologia de constructie a motoarelor s-a schimbat pentru o mai mare economie de combustibil si pentru obtinerea unor emisii cat mai scazute, fapt ce i-a determinat pe constructorii de autovehicule sa dezvolte din ce in ce mai multe lichide dedicate nevoilor fiecarui tip de motor in parte. Solicitarile tot mai mari ale acestor motoare moderne au facut conditiile de operare tot mai severe, sporind sarcinile sistemului de racire, iar in acelasi timp, prin folosirea unor tipuri de materiale din ce in ce mai diverse in procesul de fabricatie, accentueaza si mai pronuntat ideea ca, asa zisele „lichide de racire universale”, nu pot satisface in mod corespunzator cerintele diversilor fabricanti de autovehicule – nu exista o solutie universala in alegerea lichidului de racire.
Perceptia consumatorului obisnuit, de folosire a unui singur tip de lichid de racire sau de inlocuire a acestuia doar pe baza culorii lui, poate duce cu usurinta la folosirea unui produs gresit ce are ca efect supraincalzirea motorului, coroziunea, defectiuni ale componentelor acestuia si eventual anularea garantiei oferite de producator.

Articole similare

Ad