Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Spania, al doilea transportator al Europei ca volume la internațional

Ponderea sectorului internațional în activitatea flotei spaniole a crescut constant în ultimii 25 de ani, conform unei analize recente realizate de Upply, de la 20% în 1995 la 28% în 2007 și 33,8% în 2021, iar acum o medie de 18.000 de camioane pleacă din țară în fiecare zi, prin La Jonquera și Irun, spre Franța și restul Europei. Vorbim, deci, de o prezență importantă pe șoselele din Europa, Spania ocupând, potrivit Eurostat, locul al doilea după Polonia în ceea ce privește volumele de transport internațional. Companiile spaniole au reușit, așadar, să reziste concurenței din partea operatorilor din Europa Centrală și de Est, în special din Lituania, Polonia, România și Slovacia, astfel că două treimi din mărfurile exportate de Spania, ca tonaj, se transportă în camioane spaniole. Poziția acestei țări la periferia continentului este un avantaj real, câtă vreme, din motive de proximitate și costuri de operare mai mici, firmele din est au vizat cu precădere alte state, ca Germania, Franța și Olanda.

Principalele mărfuri transportate de firmele spaniole sunt automobilele, mașinile-unelte, textilele, produse alimentare cu temperatură controlată în camioane frigorifice (fructe și legume, produse din carne etc.) și substanțele chimice.

Activitatea flotei spaniole la intern și internațional

 Milioane toneVariație anualăMilioane t-kmVariație anuală
20171.21510,8%2226,7%
20181.2684,4%2293,3%
20191.3264,6%2394,3%
20201.263-4,8%232-2,8%
20211.40110,9%26011,6%

Activitatea de transport rutier internațional a flotei spaniole

 Milioane t-km% din traficul total al flotei spaniole
20177634,3
20188035
20198334,8
20207833,6
20218833,8

Articole similare

Ad