Conform unor cifre colectate și publicate de Ministerul Transportului, Mobilității și Agendei Rulare din Spania, transportul de mărfuri din această țară a totalizat în primul trimestru al anului 375,6 milioane de tone, în scădere cu 3,6% față de perioada similară din 2021, care a fost un an de revenire foarte puternică după criza sanitară începută în 2020, în care fiecare trimestru a avut rezultate foarte bune, mai ales primul dintre ele, cu 389,8 milioane de tone, mai mare chiar și decât cea din 2019, care a fost de 381,9 milioane de tone.
În transportul național a fost în 2022 o scădere de 4,3% a volumelor, până la aproape 350 de milioane de tone, iar la internațional volumele au crescut cu 5,9%, până la 25,7 milioane de tone. În ceea ce privește cursele internaționale, exporturile continuă să atârne mai greu în balanță, cu 13,5 milioane de tone, cu 11,6% mai mult decât în 2021, în timp ce importurile au depășit 9,7 milioane de tone (cu 11,8% peste nivelul din 2021).
În funcție de tipul de mărfuri transportate, mineralele brute sau fabricate și materialele de construcții rămân în topul celor mai mari cantități, cu o treime din total, iar alimentele și furajele se ridică la 67,3 milioane de tone, la fel ca în 2021. Produsele agricole și animalele vii au crescut cu 11%, până la 44,3 milioane de tone, și tot în creștere semnificativă, de 7,4%, au fost și produsele petroliere, cu aproximativ 15 milioane de tone transportate.
Același raport al ministerului arată că tariful mediu de transport a fost în primul trimestru din 2022 mai mare cu 2,2% decât în perioada similară din 2021. Creșterea a fost de 2% în transportul pe distanțe mai mari de 300 km și de 4% pentru cursele de 101-200 km. Interesant este faptul că ministerul spaniol ține încă din primul trimestru al lui 1999 evidența acestor tarife, iar în primul trimestru din 2022 s-a atins un maxim absolut de atunci încoace.