Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pierdere pentru Schmitz Cargobull în 2021/2022, în ciuda reluării creșterii producției

În așteptarea IAA Hanovra, Schmitz Cargobull a organizat, pe 22 și 23 iunie, o conferință de presă în care și-a prezentat atât noutățile tehnologice – începând cu bena basculabilă S.KI Solid, mai ușoară cu până la 230 kg, a cărei producție se estimează că va începe la finalul primului trimestru din 2023 – cât și rezultatele financiare și estimările legate de 2022, un an fără precedent inclusiv pentru industria de semiremorci.

Evenimentul a avut loc la fabrica Schmitz din Gotha, care aniversează 25 de ani de activitate.

Cu această ocazie, CEO-ul companiei, Andreas Schmitz, a subliniat faptul că, după doi ani în care producția a scăzut mult (până la 46.124 de unități în anul fiscal 2019/2020 și până la 42.470 de unități în 2020/2021), activitatea s-a reluat în forță și s-a ajuns la 60.785 de unități produse în 2021/2022, aproape de nivelul din 2017/2018 și 2018/2019. Estimările pentru 2022/2023 însă, din cauza contextului geopolitic și economic neobișnuit și imprevizibil, se întind pe o plajă mai mare decât oricând în istoria firmei, de la 55.000 la 65.000 de unități.

Andreas Schmitz a subliniat însă faptul că, deși în 2021/2022 producția a crescut semnificativ față de cei doi ani anteriori, EBITDA a scăzut până la 40,8 milioane de euro (rezultate preliminare), comparativ cu 102,3 milioane de euro în anul anterior și 83,6 milioane de euro în 2019/2020. Ca să nu mai vorbim de valorile record din 2018/2019, de 120,9 milioane de euro, și mai ales din 2016/2017, de 130,9 milioane de euro. Scăderea a fost cauzată mai ales de scumpirea materiei prime și de perturbările aduse de război, de criza de materiale și componente și de lanțurile fragile de supply chain.

Mai mult decât atât, pentru prima dată în ultimii ani, 2021/2022 nu a mai adus profit, ci pierdere, de 15,1 milioane de euro, în condițiile în care chiar și în anul mai slab 2019/2020 compania a avut profit de 25,4 milioane de euro, iar în 2018/2019 a avut chiar 85 de milioane de euro. Pierderea este cauzată de faptul că scumpirea semiremorcilor, deși semnificativă, nu a fost suficientă pentru a acoperi scumpirea materiei prime. „Nu am mai experimentat niciodată o asemenea creștere a costurilor, de aproape 35%, din 1949 încoace, de când ținem aceste evidențe.“

Compania s-a regrupat însă și și-a propus ca până în 2025 să își consolideze poziția de lider european și aibă vânzări duble față de al doilea clasat, să ofere noi tehnologii inovatoare și să atingă o cifră de afaceri de trei miliarde de euro și un profit operațional de 5%.

Articole similare

Ad