Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Se anunță un sezon de foc pentru transportatorii de cereale – Constanța Grains & Intermodal Hub, 7 iulie, București

Joi, 7 iulie, revista Tranzit organizează la București evenimentul Constanța Grains & Intermodal Hub, unde se va dezbate actuala temă privind situația exportului de cereale, atât producția românească, cât și cea provenită din Ucraina. Se anunta un sezon bun pentru transportatorii de cereale din Romania și Republica Moldova. 

Pe lângă dorința de a transporta cât mai mult și cât mai repede, transportatorii de cereale se confrunta cu timpii mari de așteptare in port, cu controalele ISCTR pe timpii de condus și odihna, dar și pe respectarea greutății totale transportate, cât și cu pregătirea documentelor, de la 1 Iulie cerealele intrând sub incidența noii reglementări e-transport.

Pentru a avea o imagine de ansamblu, pe zona de Ucraina este vorba de volume de peste 20 de milioane de tone produse agricole aflate astăzi în silozuri, la care se va adăuga noua recoltă (alte 20-25 milioane de tone estimate), la care se adaugă produsele minerale și importurile ucrainene. În același timp, cerealele din Ucraina intră în competiție cu cerealele din bazinul Dunării de jos, inclusiv cele din România, care a intrat deja în campania de recoltă. 

Potrivit datelor APMC, circa 400.000 de tone de grâu ucrainean au trecut în ultimele săptămâni prin port, însă cifra este una infimă dacă ne raportăm la cele 20 de milioane de tone blocate în silozuri. 

Iar pe Dunăre, pentru a încărca 100.000 de tone de porumb, de exemplu, pentru portul Constanța este nevoie de 11 convoaie a câte 6 barje, respectiv 9.000 de tone/convoi. Iar timpul de tranzit pentru toată această cantitate este de circa 2 luni. Prea mult, pentru o cantitate prea mică. 

Speranța, cel puțin pentru moment, rămâne tot în traficul rutier, însă și aici sunt probleme extrem de mari cu timpii de așteptare pe vămile din nord-estul țării. Mai există și posibilitatea transportului pe cale ferată, cu transbord sau schimbare de boghiuri în terminalele aflate pe zona punctelor de frontieră. 

Pe lângă dorința de a transporta cât mai mult și cât mai repede, transportatorii de cereale se confrunta cu timpii mari de așteptare in port, cu controalele ISCTR pe timpii de condus și odihna, dar și pe respectarea greutății totale transportate, cât și cu pregătirea documentelor, de la 1 Iulie cerealele intrând sub incidența noii reglementări e-transport.

Discutăm despre toate acestea la Constanța Grains & Intermodal Hub, eveniment ce are lor săptămâna viitoare la București, în data de 7 iulie. 

Companiile de transport cereale abonate la revista Tranzit beneficiază de participare gratuită pentru 1 persoană, taxa pentru cea de-a 2 persoană fiind de 100 EUR + TVA. 

Înregistrarea se face aicihttps://constantahub2022.traficmedia.ro/#reg

Sau pe email: office@traficmedia.ro

Programul evenimentului poate fi consultat aici: https://constantahub2022.traficmedia.ro/#program

Articole similare

Ad