Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Refugiații din Ucraina se integrează din ce în ce mai bine pe piața muncii din Germania

După cum arată un sondaj realizat de Institutul pentru Cercetarea Ocupării Forței de Muncă (IAB), refugiații din Ucraina sunt din ce în ce mai bine integrați pe piața muncii din Germania. Pentru aceste constatări, IAB și-a extins sondajul „Întreprinderile în criza Covid-19″, care se desfășoară din august 2020, pentru a include întrebări privind consecințele războiului din Ucraina pentru întreprinderile germane. Potrivit IAB, aproximativ 2.000 de companii au fost chestionate în mod regulat cu privire la situația actuală.

Pentru a afla în ce măsură există deja un contact între întreprinderile din Germania și refugiații din Ucraina, întreprinderile au fost întrebate dacă au oferit deja persoanelor din acest grup un loc de muncă, un loc de formare sau un stagiu sau dacă ele însele au făcut un efort în acest sens. Potrivit sondajului, aproximativ 4% din toate companiile din Ucraina au făcut deja o ofertă corespunzătoare refugiaților.

Uneori, companiile au fost contactate chiar de către refugiați – aproximativ 3% dintre companii au raportat acest lucru, conform datelor IAB. În cazul a 2% dintre companii, ambele situații au avut loc – compania a făcut oferte corespunzătoare și, în același timp, refugiații au aplicat acolo din proprie inițiativă. În consecință, în total, puțin sub 9% din toate companiile din Germania au intrat în contact cu refugiați din Ucraina aflați în căutarea unui loc de muncă. Așa cum era de așteptat, întreprinderile mai mari raportează contacte mai frecvente de acest tip.

17% dintre companiile din sectorul transporturilor și depozitării care au participat la sondaj au intrat deja în contact cu refugiații ucraineni. Diferențele în funcție de sectorul economic sunt, de asemenea, izbitoare. Pe lângă companiile din industria ospitalității (24%), cele mai frecvente contacte sunt cele din sectorul transporturilor și depozitării (17%). Potrivit IAB, 10% dintre contactele din sectorul transporturilor și al depozitării au fost realizate ca urmare a unei oferte făcute de către companie refugiatului.

Conform sondajului realizat în rândul celor 2.000 de companii, puțin peste 1 din 5 companii (22%) care au făcut o ofertă corespunzătoare sau au fost contactate de refugiați au fostr implicate într-un program de angajare, de formare sau de stagiu. Aceasta corespunde unui total de puțin sub 2% din totalul societăților. La întrebarea dacă refugiații au condițiile necesare pentru a fi angajați, 59% dintre companii tind să răspundă afirmativ.

Cu toate acestea, aproximativ o treime dintre companii consideră că aceste condiții prealabile sunt „mai degrabă” sau „cu siguranță nu sunt îndeplinite”. Aceste evaluări diferă în funcție de sectorul economic. În sectorul transporturilor și depozitării, 59% dintre respondenți au răspuns că refugiații ucraineni „îndeplinesc cu siguranță sau mai degrabă îndeplinesc condițiile prealabile”, 35% au răspuns că „îndeplinesc cu siguranță sau mai degrabă nu îndeplinesc condițiile prealabile”; restul au răspuns „nu știu” sau „nicio informație”.

Permisul de ședere de cel puțin un an ca o condiție prealabilă importantă pentru angajare

70% din numărul total de companii intervievate au declarat că un permis de ședere de cel puțin un an este o cerință importantă pentru angajare. Potrivit sondajului IAB, competențele lingvistice avansate sunt relevante pentru 59% dintre companii, în timp ce doar o treime dintre acestea au menționat existența unei calificări profesionale recunoscute ca fiind o cerință de angajare.

Articole similare

Ad