Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Nu se mai găsesc poliţe CMR cu acoperire pe Ucraina

Transportul de mărfuri în şi dinspre Ucraina este greu de organizat nu atât din prisma pericolului generat de conflictul armat propriu-zis, cât şi deoarece firmele de asigurare cu greu mai încheie poliţe cu acoperire pe teritoriul ţării vecine, chiar dacă transportul se derulează în zone care nu sunt atinse încă de război.

Potrivit Safety Broker, cel mai mare intermediar de poliţe de asigurare din România, pentru RCA (asigurarea de răspundere civilă faţă de terţi) şi CASCO (asigurarea camionului) se mai găsesc companii de asigurări care să ofere acoperire şi la daune produse pe teritoriul Ucrainei, cu excluderea evenimentelor produse în zonele de război sau a daunelor provocate ca urmare a războiului. O problemă însă o reprezintă polița CMR (asigurarea de răspundere a transportatorului faţă de marfa transportată), pentru care nu prea se mai găsesc asigurători dispuşi să acopere daunele produse mărfurilor transportate pe teritoriul Ucrainei. 

Având în vedere numărul în creştere al camioanelor ucrainene care nu deţin poliţă Carte Verde şi care produc pagube pe teritoriul ţării noastre, autoritățile române au elaborat un ghid unde sunt prevăzute mai multe situații şi căile de urmat. „Trebuie plecat de la premisa că birourile de Carte Verde din țările membre ale sistemului Carte Verde sunt garantoare pentru toate plăcuțele de înmatriculare din țara lor. Ca urmare, în absenţa unui anume asigurator, dosarul va fi preluat de Biroul Asigurătorilor Auto din România (BAAR), care va rezolva problema cu biroul omolog din Ucraina”, a explicat Cătălin Chiriac, Chief Underwriting Officer Safety Broker. Pentru a consulta ghidul, click aici.

Despre cum se poate asigura cel mai corect transportul din Ucraina în România, atât pentru transportatorii ucraineni, cât și pentru cei români – care se simt discriminați ca urmare a faptului că transportatorii ucraineni beneficiază de foarte multe scutiri de taxe de drum/pod etc., în condițiile în care nimeni nu controlează dacă mărfurile ucrainene respective ies din țară sau ajung să fie vândute în România, la prețuri mai mici decât mărfurile similare produse în România – vom discuta în cadrul conferinței Tranzit de pe 7 iulie de la București.

Înscrierile la conferință se fac pe office@traficmedia.ro. Pagina de conferință oputei accesa aici.

Articole similare

Ad