Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

TH Trucks țintește poziția de lider pe piața românească

Cu un produs nou – New Generation DAF, deținător al titlului International Truck of the Year 2022 – TH Trucks, unic distribuitor al camioanelor DAF pe piața românească, se dedică investițiilor în ateliere de service, astfel încât în curând să devină lider pe segmentul de camioane de peste 16 t în România. De aceea în 2022 deschide două ateliere noi, la Constanța și Oradea, în Iași și Craiova fiind cumpărate terenuri pe care se vor construi centre noi, pentru o acoperire bună a teritoriului și oferirea unor servicii unitare, de înaltă calitate. Deschiderea noului centru de vânzări și service de la Constanța coincide cu startul road-show-ului DAF New Generation, prin care TH Trucks intenționează să prezinte camioanele cu cele mai mari cabine de pe piață la cât mai mulți clienți din România, care pot astfel să se familiarizeze cu ele și chiar să le conducă.

TH Trucks a preluat EVW Holding chiar înainte de declanșarea pandemiei de coronavirus, astfel că noii proprietari ai companiei – Gheorghe Chita (50%) și TH Group (50%), condus de Piet Wauters, – nu au avut multe ocazii de a-și întâlni clienții la evenimente oficiale. Odată cu ridicarea restricțiilor, TH Trucks a pornit caravana de prezentare a noii generații de camioane grele XF, XG și XG+, care duc la un alt nivel standardul de confort la bord, cu cabine mai lungi cu 16 până la 33 cm.

Prima aliniere a camioanelor DAF demo a avut loc la Constanța, pe 22 iunie, când conducerea TH Trucks, alături de reprezentantul DAF în regiune, Matthiajs Bax, au tăiat panglica de inaugurare a noului centru de vânzări și service TH Trucks, închiriat de la Euxin Trucks.

Constanța este o zonă în care istoric TH Trucks înregistrează unele dintre cele mai bune rezultate, aproape o treime din camioanele înmatriculate în Constanța/Tulcea fiind DAF.

TH Trucks Constanța intră în pâine

Situat la ieșirea din Constanța spre Agigea, într-o zonă care promite să devină un hub logistic în anii care urmează, fiind chiar la ieșirea spre autostrada București-Constanța, noul centru TH Trucks beneficiază de un atelier de service de 1.000 m2, cu o capacitate de lucru de 8 camioane simultan.

Atelierul include zone pentru tinichigerie, vopsitorie, stand pentru redresare șasiuri, vulcanizare și toate serviciile conexe anvelopelor, service 24 h, vânzări de piese de schimb, anvelope și AdBlue. La Constanța TH Trucks le poate oferi clienților toate operațiile de mentenanță și întreținere pentru DAF și pentru alte mărci de camioane, inclusiv remorci/semiremorci.

„Echipa TH Trucks este alcătuită pentru moment din șase angajați TESA și șase direct productivi și intenționăm să mai angajăm încă patru tehnicieni până la sfârșitul anului”, a declarat Sandu Stoica, CEO TH Trucks.

După Constanța, în această toamnă TH Trucks se pregătește de inaugurarea construcției noului service din Oradea, a cărui deschidere a fost cumva grăbită și de implementarea Pachetului Mobilitate, care forțează camioanele românești să se întoarcă în țara de origine o dată la cel mult 8 săptămâni. Astfel, flotele comunitare vor reveni mai des în țară, ceea ce va face ca volumul de reparații în centrele din România să crească față de anii anteriori, când cele mai multe camioane care lucrau în Comunitate reveneau în țară o dată pe an, pentru a efectua ITP, celelalte operațiuni de mentenanță și reparații frecvente fiind realizate la service-urile din Olanda sau Germania.

Și, cum unele camioane nu vor ajunge până la sediul firmei, ci vor atinge teritoriul României și se vor întoarce la lucru în Europa de Vest, un centru DAF în Oradea era absolut necesar pentru a servi clienții din România. TH Trucks deține un centru de service de mare capacitate și la Arad, dar, în cazul în care volumul de lucru în cele două puncte de frontieră ale României va fi foarte mare, este pregătită să suplimenteze cu capacitate și forță de muncă din Cluj-Napoca, unde, potrivit acționarului Gheorghe Chita, operează cel mai mare service specializat pe camioane din România.

Compania a cumpărat teren pentru construcția unor service-uri noi la Iași și la Craiova, activitatea de reparații și mentenanță fiind văzută și ca o sursă de venit sigură pentru perioada următoare, când, din cauza războiului și a creșterii foarte mari a prețurilor la energie electrică, combustibili și materie primă, este posibil să urmeze o perioadă de recesiune economică în toată Europa. Aceasta s-ar putea concretiza, bineînțeles, și într-o reducere a vânzărilor de camioane, după perioada actuală, când timpii de livrare la orice echipament sunt la niveluri maxime.

Sinergii în cadrul TH Group

Chiar dacă producătorii de camioane încă se luptă cu termenele de livrare, TH Trucks are avantajul apartenenței la un grup reprezentat în șase țări: Belgia, Franța, Bulgaria, România, Rusia și Belarus. TH Trucks este cel mai mare dealer DAF din regiunea Eurasia, ceea ce îi permite să administreze un stoc mai mare de autovehicule și să răspundă mai agil cererii venite din partea clienților. În același timp, compania are acces la un parc foarte mare de autovehicule rulate, TH Group din Belgia, acționarul TH Trucks Romania, având și un parc consistent de camioane și semiremorci disponibile pentru închiriere pe termen lung sau scurt, ceea ce ajută la o administrare mai flexibilă a cererii și înlocuirii unui autovehicul, care se livrează mai târziu decât se preconizase, cu unul din flota de închiriere. La același serviciu se poate apela și în cazul unei reparații mai îndelungate, din cauza complexității sau lipsei unor componente.

TH Group își optimizează costurile reparând mare parte din camioanele din flota de închiriere sau parcul de rulate în service-ul din Cluj-Napoca, în acest fel capacitatea service-ului din România fiind aproape permanent acoperită.

Făcând abstracție de sinergiile care pot fi făcute în cadrul dealerului, reprezentanții TH Trucks afirmă că presiunea pe termenele de livrare s-a mai redus puțin față de finalul lui 2021. Piet Wauters, CEO TH Group, estimează o temperare a cererii de camioane în 2023, ca urmare nu atât a aplicării dosarelor mai complicate din Pachetul Mobilitate, cât mai degrabă a unei posibile scăderi a economiei europene, din cauza efectelor războiului din Ucraina, care se reflectă în reducerea resurselor pentru producție, dar și în creșterea continuă a prețurilor la energie, gaz, motorină și produse alimentare. „Pentru moment, comenzile sunt la cote ridicate, inclusiv de la clienți din România și Bulgaria, astfel că Pachetul Mobilitate nu pare să fi descurajat transportatorii din aceste țări și nici să le fi împiedicat dezvoltarea. Singurul efect clar este că firmele belgiene nu mai cumpără camioane pe care să le înmatriculeze în aceste două țări, ci se extind mai degrabă în Belgia sau în Germania”, a declarat Piet Wauters.

TH Trucks este prezent și în Belarus și Rusia, unde comercializează autovehicule DAF, Iveco și Ford Trucks, precum și mai multe mărci de semiremorci. Cu toate că exportul de autocamioane produse în Uniunea Europeană în Rusia și Belarus este supus sancțiunilor impuse în contextul războiului, TH Trucks a reușit să managerieze stocul pentru aceste piețe – care nu poate fi revândut în Europa, de pildă, pentru că Rusia și Belarus comandă camioane Euro 5 – astfel încât 2022 să nu se încheie cu pierderi pentru grupul belgian pe aceste două piețe cu probleme.

6 mini-evenimente în cele mai importante locații TH Trucks din România

Cu o gamă grea abia lansată și o gamă medie în curs de înnoire, DAF oferă cele mai noi camioane de pe piața europeană. TH Trucks profită de ocazia de a avea camionul cu cea mai confortabilă cabină de pe piață pentru a merge aproape de clienții săi din toată țara și a le prezenta live noutățile aduse de noua generație de camioane grele DAF.

Chiar dacă momentan toți producătorii de camioane și-au acoperit capacitățile până după finalul lui 2022, TH Trucks își pregătește noile comenzi încă de pe acum, mai ales că transportatorii au nevoie în continuare de camioane noi, folosindu-le la maximum pe cele mai vechi din flotă, care în alte circumstanțe ar fi fost de mult obiectul unui trade-in sau buy-back.

Road-show-ul DAF a început pe 22 iunie la Constanța, pe 29 iunie a ajuns la București, iar în iulie sunt programate alte patru etape: Bacău (6-8 iulie), Brașov (13 iulie), Cluj-Napoca (Gilău, 20-22 iulie) și Arad (26 iulie). TH Trucks a scos la rampă cinci modele ale noii serii New Generation DAF, în culoarea aurie de lansare, și un CF cu benă basculabilă, modelul care se va afla în continuare în producție și după lansarea noii generații XD, care va veni cu caracteristicile de succes deja lansate prin noile XF/XG (ba chiar mai mult, după cum promite producătorul olandez).

DAF este primul și deocamdată singurul producător de camioane care a scos pe piață cabine în conformitate cu noua legislație europeană privind masele și dimensiunile. Pe lângă plusul absolut adus astfel în planul confortului pentru șofer și al vizibilității directe, noua generație de camioane DAF vine și cu modificări și rafinări ale motorului, transmisiei și axei spate, menite să reducă greutatea proprie și să crească eficiența energetică.

La acest moment DAF se poate lăuda cu cea mai bună vizibilitate directă în jurul camionului, datorită parbrizului curbat înspre laterale, cu stâlpi de susținere frontali subțiri și o linie coborâtă a caroseriei. Noua cabină are, practic, un parbriz foarte mare (2,3 m2), suprafața vitrată fiind mai mare decât înainte și pe ușile laterale, decupate mai mult.

Spațiul interior poate ajunge până la 12,5 m3 (cu 14% mai mare față de XF-ul actual cu Super Space Cab). Afișajul noului DAF este complet digital, de 12″, cu două niveluri de design.

Noile modele DAF au un consum de combustibil cu 10% mai mic, în mare parte grație noii cabine mult mai aerodinamice, dar și noilor softuri ale transmisiei și modificării arhitecturii de admisie/evacuare.

Cu un astfel de produs în portofoliu, TH Trucks își propune să își îmbunătățească rezultatele pe piața românească, în 2021 clasându-se pe locul al treilea din punct de vedere al vânzărilor de camioane. În Bulgaria, o altă piață pe care TH Trucks este prezent, DAF este lider, poziție pe care acționarul belgian și-o dorește și pentru România. Piet Wauters spune că beneficiază de un produs excelent și că rețeaua de service este acoperitoare pentru întreaga piață, astfel că sunt întrunite toate condițiile de creștere a cotei. În plus, timpul de livrare este parcă puțin mai bun decât al competitorilor, compania fiind capabilă să livreze doar cu puține întârzieri față de plan.

Articole similare