Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

ESP, una dintre inventiile Bosch care salveaza vieti, a devenit obligatoriu in UE

Incepand cu 1 noiembrie 2014, toate autoturismele si autovehiculele comerciale usoare noi inmatriculate cu o masa maxima admisa de pana la 3,5 tone trebuie sa fie echipate cu acest sistem antiderapare. Reglementarea se va aplica si pentru toate celelalte autovehicule peste un an. „ESP salveaza vieti”, declara Gerhard Steiger, presedintele diviziei Sisteme de Control al Sasiului Bosch. Un studiu in materie de accidente efectuat de Bosch ii confirma eficienta. In 2011, ESP a prevenit peste 33.000 de accidente cu vatamari si a salvat peste 1.000 de vieti in statele membre UE (25 la vremea respectiva), desi sistemul ESP era instalat doar pe o cifra estimativa de 40 la suta dintre autovehicule.
 

De la lansarea sa in 1995, ESP a prevenit 190.000 de accidente si a salvat peste 6.000 de vieti in toata Europa.
Dupa centura de siguranta, ESP este cel mai important sistem de siguranta al autovehiculului – este chiar mai important decat airbag-ul. Bosch a fabricat 100 de milioane de sisteme ESP de la inceputul productiei de serie, in 1995. Desi 84 la suta dintre toate autovehiculele noi din Europa sunt echipate cu sistemul antiderapare in 2014, cifra pentru toate autovehiculele noi din toata lumea este de doar 59 de procente. Conform unor studii independente, pana la 80 la suta dintre accidentele cauzate de deraparea de pe drumuri ar putea fi prevenite daca toate autovehiculele ar fi echipate cu sistemul antiderapare.
Virarea pe drumuri uscate, umede, noroioase sau alunecoase are adesea drept efect grave accidente de circulatie. Utilizand senzori inteligenti, ESP compara de 25 de ori pe secunda daca autovehiculul se deplaseaza intr-adevar in directia in care il vireaza soferul. Daca valorile masurate nu corespund, sistemul antiderapare intervine si reduce mai intai cuplul motorului. Daca acest lucru nu este suficient, sistemul mai franeaza rotile individuale, generand forta necesara pentru a mentine autovehiculul pe traseu.
ESP reprezinta urmatorul pas logic in ceea ce priveste dezvoltarea ulterioara a sistemului de antiblocare la franare ABS creat de Bosch in 1978. In prezent, ESP este mult mai mult decat un simplu sistem antiderapare. Mai multe functii cu valoare adaugata ii asigura acum in mare parte performanta, inclusiv capacitatea sistemului ESP de a preveni deplasarea in spate a autovehiculului in timpul pornirii in rampa. De asemenea, acesta poate stabiliza remorcile care vireaza si reduce riscul de rasturnare in cazul SUV-urilor si autovehiculelor comerciale usoare.

Articole similare

Ad