Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Alstom va furniza in Romania solutia sa de semnalizari feroviare Atlas 200, ERTMS Nivelul 2

Alstom, lider al consortiului compus din Alcatel Lucent Romania si Pas 97 Impex, va furniza companiei nationale de cai ferate din Romania (CFR S.A.) Atlas 200, solutia sa ERTMS  Nivelul 2, pentru segmentul de cale ferata de mare viteza Sighisoara-Coslariu-Simeria. Partea de contract care ii revine companiei Alstom are o valoare de aproximativ 100 milioane de euro. Proiectul este finantat din fonduri europene in proportie de 85%.
 

Proiect reprezinta partea cea mai complexa a lucrarilor de modernizare si reabilitare a tronsonului de cale ferata de circa 170 km lungime. Lucrarile sunt prevazute a fi finalizate in termen de 40 de luni. Noul sistem de semnalizari va permite cresterea vitezei de transport feroviar pana la 160 km/h. Pentru a testa si masura performanta sistemelor furnizate, Alstom va pune la dispozitia CFR un tren regional, Coradia Polyvalent hibrid (electric si diesel), complet echipat pentru testare si masurare.
Alstom are contracte in 23 de tari ce acopera 12.500 km si peste 4.600 de trenuri. Compania a oferit solutii pentru sapte dintre 12 cele mai rapide linii de cale ferata de mare viteza ale lumii care folosesc aceasta tehnologie. In Romania, acesta este al doilea proiect in care Alstom foloseste solutia Atlas 200. De asemenea, Alstom a fost primul producator care a furnizat solutii bazate pe aceasta tehnologie concomitent pentru liniile de foarte mare viteza (Roma – Napoli, Italia), pentru liniile de mare viteza transfrontaliera (de la Liége, Belgia, la granita germana), pentru linia cu cel mai intens trafic (Mattstetten-Rothrist din Elvetia) si pentru o linie dedicata exclusiv transportului de marfa (Linia Betuwe din Olanda).
Coradia Polyvalent este rezultatul tehnologiei create de-a lungul a 30 de ani de experienta. Aceasta este singura generatie de trenuri cu podea joasa dintr-un capat in altul care integreaza sistemul energetic hibrid (atat electric, cat si diesel), pentru a le oferi pasagerilor o experienta total noua de a calatori cu trenurile regionale. Sistemul energetic hibrid al trenului Coradia Polyvalent reduce impactul trenului asupra mediului si adapteaza sistemul sau de tractiune pentru infrastructura existenta, atat pentru liniile electrificate, cat si pentru cele neelectrificate. Mai mult, conceptia sa faciliteaza operatiunile de mentenanta astfel incat timpii de imobilizare sa fie cat mai redusi cu putinta.
Cele mai importante proiecte pe care compania le deruleaza in Romania sunt lucrarile de mentenanta oferite companiei Metrorex, printr-

Articole similare

Ad