Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Taxe de drum: Industria transporturilor avertizează împotriva unei soluții izolate în Baden-Württemberg

Asociația industriei de transport din Wuerttemberg (Germania) a criticat fără echivoc cererea ministrului transporturilor din Baden-Wuerttemberg, Winfried Hermann (Verzi), de a extinde taxa de autostrada pentru vehiculele grele de marfă la drumurile nationale și comunale din Baden-Wuerttemberg. O astfel de „reglementare izolată” este „periculoasă”, a declarat Timo Didier, membru al consiliului director al Asociației de Transport din Württemberg.

„Rețeaua rutieră din acest stat, care este supusă taxelor de drum pentru vehiculele grele de marfă, ar fi extinsă de aproximativ 16 ori dintr-o singură lovitură, iar costurile suplimentare pentru cetățeni, comerț și industrie ar fi considerabile în ceea ce privește aprovizionarea. Nu în ultimul rând, astfel de intenții amenință bunele structuri rurale din landul Baden-Württemberg, cu numeroasele sale întreprinderi de producție din mediul rural, pentru care alții ne invidiază pe bună dreptate”, a declarat Didier.

Industria transporturilor se teme de dezavantaje competitive semnificative

În opinia lui Didier, o astfel de taxă specială de trecere în Baden-Württemberg ar conduce, în sine, la dezavantaje competitive nu numai față de furnizorii străini, ci și în Germania. Aceasta ar fi „o adevărată noutate și asta în plină situație de criză, cu valurile actuale de creșteri de prețuri, în special la carburanți”, a spus el.

În sfârșit, atunci când ministrul Hermann se referă la faptul că urmează să fie creat un „stimulent necesar pentru sistemele de propulsie alternative pentru flotele de transport de marfă”, pe care vrea să le scutească în schimb de taxa sa de drum, acest lucru sună a bătaie de joc, a continuat Didier.

„Astfel de unități pur și simplu nu sunt disponibile pe piață, iar infrastructura lipsește cu desăvârșire în acest moment. O creștere a pieței pentru camioanele grele cu pile de combustie, ca alternativă la motorizarea diesel, nu este așteptată decât cel mai devreme până la sfârșitul anului 2026, iar rețeaua necesară de stații de alimentare cu hidrogen nu va fi creată decât cel mai devreme în 2030.”

Articole similare

Ad