Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cea mai atractiva alimentare cu carburanti – Ungaria

Potrivit unui comunicat FORT, alimentarea cu carburanti in Ungaria a devenit cea mai atractiva pentru transportatorii Romani care tranziteaza Europa.
De exemplu, un transportator autohton ce a alimentat in Slovenia, ajunge sa recupereze cca. 7 erocenti /litru = 70 euro/1.000 l de motorina alimentata, dupa ce plateste comisionul de recuperare si spezele de transfer. Asta inseamna cca. 30 de bani /litru. In acest fel, pretul la pompa in Slovenia, inainte sa recupereze cota parte din acciza, este de 1,35 euro/l (cca. 5,9 lei/litru), inclusiv TVA.
 

In Slovenia, TVA este de 22%. In consecinta, din Slovenia transportatorii romani cumpara motorina fara TVA si cu cota parte de acciza recuperata cu 4,53 lei net/litru.
In Ungaria, pretul mediu de azi este de 1,33 euro/litru (5,9 lei/litru). Si Ungaria returneaza cota parte din acciza, in total 17 HUF/litru = cca. 5 eurocenti (daca scadem comisioanele de recuperare si spezele), TVA este de 27%.
Tot aici, motorina se cumpara fara TVA si cu acciza returnata inclusiv pentru transportatorii romani la valoarea de 4,35 lei/litru, in timp ce in Romania un litru de motorina se cumpara in medie cu 5,9 lei, pretul fara TVA fiind de 4,76 lei/litru.
Chiar daca recuperarea de acciza ar functiona in Romania, pretul ar ajunge la minim 4,58 lei/litru fara TVA fiind astfel cel mai ridicat din zona.
Daca Guvernul ar urca suma cotei parti recuperabile la minim 11-12 eurocenti/litru, concomitent cu eliminarea tuturor aberatilor birocratice, exista premise reale ca sistemul sa fie viabil in Romania, agentii economici urmand sa isi alimenteze vehiculele acasa.
Potrivit comunicatului FORT, este nevoie ca schema sa nu mai fie considerata ajutor de stat iar verificarile sa se faca strict analizand incrucisat facturile de alimentari transmise prin posta si la maxim 30 de zile din momentul solicitarii.

Articole similare

Ad