Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

USER cere o comisie mixtă consultativă în portul Constanța

Portul Constanţa se confruntă cu cel puțin două categorii de probleme, una este legată de infrastructură, iar cea de-a doua legată de  organizare, a afirmat Marius Cae, preşedintele Uniunii Societăţilor de Expediţii din România (USER), în cadrul dezbaterii Constanța Grains & Intermodal Hub, eveniment organizat joi, 7 iulie, de revista Tranzit la București.

Am fost sesizați de către membrii noștri referitor la congestiile care sunt la ora actuală în port și, pe lângă diferitele intervenții la autorități, am făcut și vizite la fața locului, în special în ultimele două săptămâni“, a punctat Marius Cae în intervenția sa din cadrul panelului „Războiul din Ucraina pune presiune pe Portul Constanța. Provocări și oportunități“.

În privința infrastructurii, reprezentantul USER a menționat că sunt necesare noi facilități, însă acest lucru înseamnă noi proiecte și fonduri, în special pentru reabilitarea celor existente, multe dintre unități nefiind folosite de ani de zile, inclusiv cele aflate în terminalele concesionate de unii dintre operatori.

Referitor la problemele organizatorice, Marius Cae a mai spus că este necesară o corelare între diferitele entități care funcționează în cadrul portului, cum ar fi liniile maritime, organele vamale, operatorii portuari. „Este necesară o digitalizare a fluxurilor astfel încât tot lanțul să fie urmărit și corelat.ׅ

Cu privire la rezolvarea acestor probleme, Uniunea Expeditorilor cere constituirea unei comisii consultative interdisciplinare, coordonată de un secretar de stat din Ministerul Transporturilor. Comisia ar urma să facă periodic întruniri de analiză a situației transportului multimodal în ansamblu și să facă propuneri de remediere pe termen scurt, mediu și lung. În opinia USER, comisia interdisciplinară va avea un regulament de funcționare însușit de membri și aprobat de secretarul de stat din Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.

Alături de USER, din componența sa vor face parte: Administrația Portul Maritim Constanța (care să asigure și secretariatul), Direcția Generală a Vămilor, CFR SA, Grup Feroviar Român, Patronatul operatorilor portuari, DP World, linii maritime reprezentative, reprezentanți ai importatorilor/exportatorilor și UNTRR.

Mai multe despre declarațiile oficialului ANSVSA în raport cu situația din portul Constanța veți putea citi în numărul următor al revistei Tranzit.

Galeria FOTO de la evenimentul din 7 iulie poate fi accesată AICI.

VIDEO

Articole similare

Ad