Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Kuehne+Nagel: A crescut presiunea pe portul Constanța. Întârzierile au ajuns și la 30 de zile

Presiunea pe transportul maritim prin portul Constanța a crescut foarte mult în ultimele luni, în condițiile în care întârzierile au ajuns și la 30 de zile, motiv pentru care transportul intermodal a fost preferat, iar serviciile dedicate pe zona Asiei, deși active, au atras volume mai mici, a afirmat Vlad Raicu, National Marketing & Digital Sales Expert, Kuehne+Nagel România, în cadrul dezbaterii Constanța Grains & Intermodal HUB organizată de Tranzit pe 7 iulie, la București.

De la începutul lunii martie, odată cu declanșarea conflictului militar de la granița de nord a României, presiunea pe portul Constanța, care se confrunta deja cu întârzieri și probleme pe fondul congestiilor portuare din Asia, a crescut și mai mult, potrivit reprezentantului operatorului elvețian, motiv pentru care volumele transportate de companie prin portul românesc au scăzut.

Pe unele tipuri de mărfuri s-a ajuns și la o perioadă de întârziere de 30 de zile. Am ales soluții care implică mai mult transportul multimodal, servicii dedicate pe Asia. Containerele au fost rerutate către bazinul Mării Mediteraneene, anumite transporturi au ajuns în Istanbul sau, de exemplu, în Egipt, prin Port Said, ori pe partea de nord a Europei, prin intermediul orașelor port Hamburg și Rotterdam, iar de acolo au fost angajate alte modalități de transport, rutier sau feroviar“, a spus Vlad Raicu în intervenția sa din cadrul Constanta Grains & Intermodal Hub.

Avantajul principal al celorlalte variante de transport maritim a fost legat de faptul că nu au resimțit aceeași presiune pe marfa venită din Ucraina, precum s-a întâmplat în cazul portului românesc.

Situația se va prelungi, nimeni nu știe cât timp și când se va opri. Cu siguranță soluții există în continuare, dând la o parte birocrația și lipsa infrastructurii, care ar putea fi rezolvate astfel încât să decongestionăm cât mai repede situația. Vom găsi și noi soluții alternative, fie prin alte porturi, fie prin alte modalități de transport, astfel încât să venim în ajutorul clienților“, a completat oficialul Kuehne+Nagel România.

Din punct de vedere al creșterii costurilor pe taxe și tarife suplimentare, cel puțin pe partea de port Constanța, acesta a mai spus că se înregistrează creșteri, unele dintre aceste taxe „s-au dublat sau chiar triplat“.

La nivel global avem implementate procedee de sustenabilitate pe care deja le folosim de mai bine de 5 ani de zile. Și am încercat să amortizăm și prin ele impactul ecologic pe care îl are transportul asupra mediului, dar și să eficientizăm transporturile pe care le-am avut, astfel încât să ținem sub control costurile.

Articole similare

Ad