Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Modul de aplicare a sistemului bonus/malus in asigurarile RCA trebuie schimbat

FORT solicita public Parlamentului Romaniei si ASF schimbarea modului de aplicare a sistemului bonus – malus pentru politele RCA si raportarea exclusiva a daunalitatii la conducatorul auto.
In sistemul actual daca o persoana fizica sau juridica are mai multe autovehicule, pe fiecare dintre acestea va inregistra o clasa diferita de bonus-malus, in functie de istoricul incidentelor fiecarei masini in parte. In afara insa de aceasta exceptie, sistemul de bonus-malus este conceput sa se aplice pentru proprietarul autoturismului.
 

Mai exact, pe intreaga perioada de detinere a unui autoturism, proprietarul este cel care va primi bonusurile sau i se vor imputa penalizarile, indiferent de persoana caruia i-a incredintat spre utilizare autoturismul. Spre exemplu, in cazul in care sotia detine un autoturism, dar sotul este cel care il conduce in mod frecvent, orice accident provoaca acesta din urma va fi imputat tot sotiei, ca unica raspunzatoare pentru vehiculul asigurat, iar in cazul unui proprietar persoana fizica firma ramane cu malus-ul.
Fort atrage atentia asupra faptului ca un posesor de autovehicul, fara permis auto poate fi asigurat RCA. In acest sens, Fort este de parere ca malus-bonus nu trebuie aplicat la nivelul proprietarului vehiculului ci al conducatorului auto. In plus, istoricul incidentelor (malus) sau bonus-ul in cazul in care nu exista evenimente trebuie inregistrate in CEDAM exclusiv dupa datele de identificare ale soferului chiar si in cazul persoanelor juridice ce au in proprietate mai multe autovehicule cum este cazul transportatorilor. In situatia in care acelasi autovehicul detinut de o persoana fizica este condus de mai multi soferi, acestia trebuie sa se regaseasca pe polita RCA, iar in cazul unui eveniment rutier malus-ul sa se inregistreze pe numele persoanei ce conducea autovehiculul in momentul producerii evenimentului.
Potrivit FORT, trebuie anulata posibilitatea ca un proprietar de autovehicul ce nu detine permis de conducere sa apara pe o polita de asigurare.
Astfel de masuri ar trebui sa aiba ca efecte cresterea responsabilitatii conducatorilor auto profesionisti, schimbarea comportamentului acestora in trafic, cresterea sigurantei rutiere si, in final, reducerea costurilor cu asigurarea obligatorie.

Articole similare

Ad