Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Platformă nouă pentru autocare și consum redus cu 9%

Volvo Buses a lansat o platformă nouă pentru autocare premium, având în centru propulsorul de 13 l și 500 CP, care permite o economie de combustibil de până la 9% comparativ cu generația anterioară. În Europa, vârful de gamă este comercializat sub denumirea Volvo 9900.

Noua platformă Volvo Buses pentru autocare a fost proiectată din start atât pentru versiunile integrale (gama premium 9900), cât și pentru cele construite pe șasiu (B13R), în configurații cu două sau trei axe. În plus, pentru a completa familia Volvo, este disponibilă și o configurație low-entry, ideală pentru construirea modelelor etajate.

Motorul Volvo Euro 6, de 13 l, care propulsează noile autocare, are puteri nominale ce variază de la 380 la 500 CP și asigură un consum de carburant redus cu până la 9%. Acest lucru este posibil grație noului sistem unic de răcire, cu design nou, care este împărțit în două secțiuni autonome, ambele operate de ventilatoare electrice extrem de eficiente din punct de vedere energetic. Se menține, așadar, o temperatură uniformă în compartimentul motor. În același timp, tandemul reușit cu transmisia robotizată Volvo I-Shift, cu 12 trepte, permite reducerea și mai mult a turației motorului. Acest lucru îmbunătățește și mai mult timpul de funcționare și face posibilă extinderea intervalelor de service. Astfel, noua familie de autocare reprezintă o soluție eficientă pentru aplicații turistice, charter sau transport de linie.

Foaia de parcurs a constructorului suedez în drumul său către atingerea obiectivului de a oferi tehnologii de propulsie cu zero emisii include nu numai vehicule electrice, ci și soluții pentru combustibilii alternativi. Astfel, toate variantele de motorizare disponibile sunt certificate pentru combustibil HVO (uleiuri vegetale hidrotratate), iar versiunile cele mai puternice, de 460 și 500 CP, pot rula și pe biodiesel.

Spațiu de lucru ergonomic și confortabil pentru șofer

La interior, șoferul va găsi un bord nou, reproiectat, cu un grup de instrumente dinamic, adaptat la diferite situații de condus. De asemenea, volanul include acum funcții pentru operarea media și controlul vitezei de croazieră.

Pentru confortul șoferului și al pasagerilor, suspensia a fost îmbunătățită, la fel și suporții motorului. Rezultatul îl reprezintă vibrații și zgomot interior semnificativ reduse, în combinație cu o călătorie mai lină.

Noua platformă de autocare va fi comercializată în Europa ca Volvo 9000. În Mexic va fi Volvo 9800, iar pentru piețele de șasiu, Volvo B13R.

Articole similare

Ad