Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Grupul Mol a obținut un profit operațional de 2,17 miliarde de dolari în primul semestru

Rezultatul EBITDA al grupului MOL a înregistrat un profit operațional de 2,17 miliarde de dolari în primul semestru al acestui an, iar 1,34 miliarde de dolari în trimestrul al doilea.

Segmentele Upstream şi Downstream au aplicat compensațiile generate de reglementările la prețul de combustibil în anumite țări din Europa Centrală şi de Est, precum şi taxele excepționale din Ungaria. În primul semestru al anului 2022, datorită impactului au fost luate măsuri, care s-au estimat la aproximativ 640 milioane de dolari, 90% fiind din operațiunile din Ungaria.

Grupul MOL şi-a estimat EBITDA cu creşteri de aproximativ 3,3 miliarde de dolari pentru întregul an 2022 de la 2,8 miliarde de dolari.

„Al doilea trimestru din 2022 a consemnat, din nou, o perioadă de incertitudine, fără precedent, pentru întreaga industrie energetică. Menținerea securității aprovizionării în țările din Europa Centrală şi de Est în care activăm a devenit prioritatea noastră numărul unu şi am reuşit să ne respectăm angajamentele şi în ultimele luni. Cu toate acestea, intervențiile din partea statului în Europa Centrală şi de Est au afectat business-ul MOL, punând presiune asupra veniturilor şi operațiunilor noastre. Pe de altă parte, este încurajator să constatăm că am reuşit să ne menținem rezultatele în acord cu planurile stabilite, chiar şi în aceste luni de criză, că suntem pe drumul cel bun în atingerea obiectivelor şi că măsurile de reglementare nu încetinesc planurile noastre de investiții. Avem mai multe proiecte de transformare în curs, conform cu obiectivele stabilite în Strategia noastră 2030+, la care se adaugă o serie de noi investiții prin care vizăm diversificarea în zona de aprovizionare. În acest context dificil, MOL este mai determinat ca niciodată să nu piardă din vedere aceste obiective ambițioase”,

a declarat Zsolt Hernadi, chairman şi CEO MOL.

În cazul segmentul Upstream rezultatul EBITDA a ajuns la 576 milioane de dolari în trimestrul al doilea 2022. Pe de altă parte, fluxul de numerar liber a crescut la 504 milioane de dolari, în contextul creşterii de la an la an cu peste 40 dolari a barilului de petrol Brent, precum şi al creşterii de peste patru ori al prețului spot pentru gaze naturale.

În trimestrul doi 2022, segmentul Consumer Services, a scăzut EBITDA cu 72%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior, până la 46 milioane de dolari, din cauza plafonării prețurilor în Ungaria, Croația, Serbia, Slovacia şi Bosnia şi Herțegovina.

Rezultatele din Ungaria au fost negative, datorită taxelor unice sau recurente influențate de pe segmentul de retail. Prețurile reglementate au contribuit la o majorare artificială a volumelor de vânzări, astfel că în Europa Centrală şi de Est volumele de vânzări au continuat să crească cu 16%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut în T2 2022.

Tranzacțiile au crescut numărul cu 9% de la an la an, iar prezența unui număr mare de clienți au consolidat marjele non-fuel, influențate parțial de efectele negative existente.

De asemenea, profitul operațional CCS EBITDA pe segmentul Downstream a înregistrat 863 milioane de dolari în T2 2022.

În privinţa segmentului Gas Midstream, rezultatul EBITDA a scăzut cu 33%, față de aceeaşi perioadă a anului anterior cu un total de 15 milioane de dolari, pe fondul creşterii de patru ori a costului gazului şi a slăbirii puterii forintului față de dolarul american. Volumele de gaz transmise către depozite au urcat cu aproape 25%, însă atât volumele transmise local, cât şi cele exportate au scăzut semnificativ în T2, față de aceeaşi perioadă a anului trecut, fiind determinate de impredictibilitatea pieței gazului la nivel regional şi UE. Un nou record a atins segmentul Innovative Businesses and Services, odată cu adjudecarea de către MOL a licitației de concesiune organizată de statul maghiar în privința serviciilor de gestionare a deşeurilor municipale pentru o perioadă de 35 de ani, începând cu 1 iulie 2023. Totodată, MOL poate să își extindă lanțul valoric, oferind acces la noi capacități de generare a energiei prin folosirea deşeurilor și se subordonează Strategiei MOL 2030+ „Shape Tomorrow” din perspectiva angajamentului său de a investi în economia circulară.

Articole similare

Ad