Asociatia Producatorilor Europeni de Autovehicule si asociatia firmelor europene din industria petroliera sunt nemultumite de Ordinul Ministerial Francez DEVR1431074A, publicat pe 3 ianuarie 2015, care decide cresterea la maximum 8% a nivelului de biodiesel din motorina comercializata in Franta.
Cele doua asociatii acuza faptul ca autoritatile din Hexagon determina astfel o fragmentare a pietei comune a carburantilor si le solicita mentinerea calitatii motorinei vandute in intreaga UE asa cum este ea stabilita de Directiva Europeana pentru Calitatea Carburantului (2009/30/EC) si de Speficatiile Tehnice Europene pentru Motorina EN590:2013 – este vorba de cel mult 7% biodiesel in motorina.
O deviere pe care o aduce unul din statele membre nu este nici in interesul consumatorilor europeni, nici al economiei europene, arata reprezentantii celor doua asociatii, si va determina o complexitate mai mare, dar inutila, a sistemelor logistice si de supply chain, precum si costuri suplimentare in aceste domenii. In plus, noua reglementare aduce riscuri pentru clientii carora garantia pentru autovehicule li s-a acordat in conditiile unui volum de biodiesel de cel mult 7%.