Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Germania ar putea prioritiza transportul feroviar de cărbune

Infrastructura de transport feroviar din Germania se străduiește să țină pasul cu cererea tot mai mare de cărbune, pentru a înlocui gazul importat din Rusia. Guvernul german lucrează la soluții, și anume la prioritizarea transportului de cărbune.

Cererea de cărbune a înregistrat o creștere bruscă de la începutul războiului din Ucraina și de la creșterea consecutivă a prețurilor la gaz. Steag, un producător german de energie, a subliniat că, dacă nu se acordă prioritate transportului feroviar de cărbune, va fi dificil să se asigure o capacitate suficientă. Cu toate acestea, companiile care nu se ocupă de cărbune, inclusiv Hupac, sunt îngrijorate de impactul pe care prioritizarea cărbunelui l-ar putea avea asupra programelor lor actuale.

Producătorii de energie electrică se confruntă cu dificultăți în obținerea unor capacități suficiente de transport pe tren pentru centralele electrice. Una dintre principalele probleme subliniate de acestia este faptul că există obligația de a avea stocuri de cărbune suficiente pentru 30 de zile. Această lege creează dificultăți suplimentare, deoarece termenul limită este același pentru toți operatorii de centrale electrice pe bază de cărbune, prin urmare va fi nevoie de o mulțime de capacități de transport într-o perioadă scurtă de timp.

O altă cauză pentru astfel de probleme poate fi găsită în lucrările în curs de desfășurare la Coridorul Rin-Alpin și la Coridorul Scandinav-Mediteranean. Întârzierile cauzate de lucrările de construcție într-un anumit loc cauzează adesea probleme suplimentare în cadrul întregului sistem. Mai ales dacă vor fi necesare câteva sute de trenuri de marfă suplimentare pentru a aduce cantități mari de cărbune la amplasamentele centralelor într-o perioadă relativ scurtă de timp.

Una dintre posibilele soluții ar fi livrarea cu barje. Totuși, acest lucru nu ar fi posibil pentru toate centralele electrice.

Prioritatea transportului de cărbune

Guvernul german lucrează la un plan de adaptare a rețelei feroviare pe termen scurt. Ideea este de a prioritiza transportul surselor de combustibili alternativi prin alocarea de trasee gratuite, atunci când acestea sunt disponibile.

O altă soluție ar fi aceea de a acorda prioritate trenurilor de cărbune față de trenurile de călători. Cu toate acestea, Peter Westenberger, directorul general al Rețelei Europene de Căi Ferate, a subliniat că procesul de prioritizare a transportului feroviar de cărbune va necesita timp.

Pe de altă parte, prioritizarea cărbunelui poate fi în detrimentul altor companii de transport feroviar de marfă care nu se ocupă neapărat de cărbune. Surse din cadrul Hupac, care nu transportă cărbune, spun că societatea este îngrijorată de impactul pe care l-ar avea prioritizarea cărbunelui. Deși înțelege că aceasta este o problemă națională, Hupac subliniază că prioritizarea transportului de cărbune poate avea consecințe negative asupra contractelor existente și a trenurilor de containere rezervate. Hupac a menționat că este necesară o dezbatere publică transparentă pentru a ajuta la rezolvarea problemei.

Articole similare

Ad