Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Declinul economic din Italia va tempera tendința de creștere a tarifelor de transport

Așa cum indică barometrul realizat de Ti, Upply și IRU pentru al doilea trimestru din 2022, tarifele de transport intern spot și pe bază de contract din Italia au avut o traiectorie similară, ambele atingând noi maxime ale tuturor timpurilor și având cele mai mari creșteri trimestriale din primul trimestru al lui 2017 încoace. Tarifele spot au crescut puțin mai mult, cu 9%, față de cele pe bază de contract, pentru care creșterea a fost de 8%.

Creșterea costurilor din Italia a provocat tulburări industriale semnificative în primul trimestru din 2022 și scumpirea motorinei a făcut ca acest lucru să continue în al doilea trimestru. În prezent dieselul costă în Italia cu 21% mai mult decât în ianuarie, în condițiile în care creșterea a fost limitată sub media europeană prin reducerea de accize de 30 de cenți/l aplicată de guvern în martie, și care inițial era prevăzută până la final de aprilie, după care s-a prelungit de două ori, până pe 8 iulie și până pe 21 august. Cu toată această reducere a accizei, motorina s-a mai scumpit cu 7,3% în iunie și cu 3% în primele două săptămâni din iulie, dar tarifele de transport nu ar trebui să crească mult în primele două luni din al treilea trimestru, cât mai este în vigoare reducerea de acciză. După care încă nu se știe ce va fi.

Și piața italiană se confruntă cu un deficit semnificativ de șoferi, estimat la circa 20.000, ceea ce crește costurile forței de muncă, unele firme de transport oferind acum un bonus de 6.000 de euro în încercarea de a încuraja noii șoferi să li se alăture.

În timp ce creșterea costurilor și lipsa capacității de transport duc la creșterea tarifelor, scăderea cererii de mărfuri din partea industriei și a consumatorilor italieni reduce presiunea în sensul creșterii tarifelor. În al doilea trimestru din 2022, indicele PMI mediu de producție al Italiei a fost cu 5 puncte mai mic decât trimestrul precedent, iar cele mai recente date din iunie îl plasează la 50,9, în timp ce o nouă scădere va fi un indicator clar că industria țării este în declin.

Și încrederea și consumul populației sunt în scădere din cauza inflației de peste 8% din iunie, și se estimează că cererea de transport rutier de mărfuri va scădea în Italia în al treilea trimestru, ceea ce va scădea presiunea pentru creșterea tarifelor.

Articole similare

Ad