Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Rentabilitatea capitalului uman in Romania (HC ROI) este in usoara crestere

Potrivit studiului PwC Saratoga, rentabilitatea capitalului uman in Romania (exprimata prin numarul de unitati monetare generate de fiecare angajat pentru fiecare unitate monetara investita in remuneratia sa) este de 1.30, potrivit studiului PwC Saratoga 2014, in crestere cu 4% fata de anul 2013 si cu 16% mai mare decat media europeana.
Privita in context european, rentabilitatea capitalului uman din Romania este mai mare decat media europeana (1.12) si decat cea a tarilor din Europa Centrala si de Est (1.28).
 

La nivel de sectoare de activitate, se observa o evolutie pozitiva a rentabilitatii capitalului uman in sectorul serviciilor financiare (de la 0.92 la 1.97). Pe de alta parte, rentabilitatea a scazut in sectoarele farmaceutic (1.60 vs. 2.01 in anul precedent), bunuri de larg consum (1.23 vs. 1.50 in anul precedent) si produse industriale (1.11 vs. 1.34 in anul precedent) si s-a mentinut la acelasi nivel in sectorul de retail (1.03).
Companiile au continuat sa investeasca in dezvoltarea angajatilor, inregistrandu-se o crestere a numarului de ore de training per angajat (18 ore, fata de doar 15 ore in anul precedent). Pe de alta parte, costul asociat acestui tip de activitate a scazut (105 EUR per angajat vs. 135 EUR per angajat in anul precedent).
Numarul de ore de training oferit de organizatiile din Romania este aliniat cu mediile europene (18 ore per angajat la nivel european si 19 ore in cazul tarilor din Europa Centrala si de Est), insa costurile sunt mai mici (105 EUR per angajat in Romania fata de 210 EUR in Europa si respectiv 170 EUR per angajat in CEE).
Studiul PwC Saratoga Romania 2014 prezinta date exhaustive referitoare la indicatori de eficienta ai capitalului uman pe baza datelor colectate de la 80 de companii participante din cinci ramuri economice (industria farmaceutica, industria bunurilor de larg consum, produse industriale, retail si servicii financiare).

Articole similare

Ad