Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportul public din Galati, concurat de operatorii privati

Compania de transport public din Galati se confrunta cu concurenta din partea operatorilor privati, care au fost licentiati de primarie pe trasee ce se suprapun cu cele operate de autobuzele urbane. Nu mai putin de 220 de microbuze au primit drept de operare in municipiu, astfel ca din incasarile realizate operatorul public nu reuseste sa acopere decat 30% din costurile de exploatare, restul fiind subventionat de administratia locala. Oricum, categoriile sociale defavorizate beneficiaza de reducere de pret la abonamente doar la transportul public urban, nu si la microbuzele operatorilor privati.
 

Compania publica detine 107 autobuze si 13 troleibuze. Tramvaiele sunt folosite tot mai putin, din cauza lucrarilor la infrastructura rutiera si inclusiv linia catre combinatul Sidex s-a inchis, intrucat se lucreaza la viaduct.
Recent s-au achizitionat 20 de autobuze second-hand VDL, de 12 m lungime, cu motorizare DAF, care corespund standardului de poluare Euro 2. Vehiculele au fost cumparate cu fonduri de la Primarie, ca parte a unui credit obtinut de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD), care include si implementarea unui sistem de ticketing, GPS, monitorizare in statii, precum si schimbarea retelei de contact pentru troleibuze si achizitia a 14 unitati. Licitatia pentru troleibuze ar putea fi programata in 2015. Acestea din urma ar trebui sa inlocuiasca autobuze care erau folosite concomitent cu troleibuzele existente, pe aceleasi linii, astfel incat sa se faca trasee exclusive de troleibuze. De asemenea, in curand, urmeaza sa se organizeze o noua licitatie, pentru un alt lot de 20 de autobuze.

Articole similare

Ad