Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vietnamul se conectează cu China și Europa

Conexiunile feroviare de transport de marfă între China și Vietnam au înregistrat o creștere în acest an. Acest lucru se datorează în parte Noului coridor internațional de comerț terestru-maritim. Acest pasaj comercial și logistic construit în comun de Singapore și de regiuni la nivel provincial din vestul Chinei permite legături multimodale de la multe regiuni din China la multe regiuni din Asia de Sud-Est.

China adaugă permanent noi legături de transport feroviar de marfă cu țările Asiei de Sud-Est. China și Vietnam au lansat la finalul lui august o legătură din centrul Chinei (Xi’an) în direcția Hanoi, realizând prima conexiune feroviară a Vietnamului cu provincia Shaanxi. Trenurile din Kazahstan ajung astfel în Hanoi vi Xi’an.

Chongqing se află în centrul coridorului internațional care leagă China de Asia de Sud-Est. Aici sunt grupate mărfurile din provinciile chinezești pentru a fi transportate mai departe în sud sau în interiorul Chinei. În luna martie a acestui an, primul tren a plecat din acest oraș chinezesc către Vietnam. Legătura feroviară Xi’an-Hanoi trece, de asemenea, prin Chongqing. Datorită acestui sistem hub-and-spoke, călătoria care acoperă 2.384 km durează acum 8 zile. Anterior, aceasta ar fi fost o legătură maritimă și feroviară, cu timpi de tranzit mult mai lungi.

Legătura prin Chongqing nu este însă singura modalitate prin care China se conectează la Vietnam. De fapt, o mare parte din traficul feroviar de marfă circulă între cele 2 țări ca parte a unei călătorii mai lungi către sau dinspre Europa. Aceste mărfuri sunt colectate, de exemplu, în Zhengzhou sau Suzhou înainte de a continua pe Noul Drum al Mătăsii. Un bun exemplu este serviciul Hanoi-Zhengzhou-Liege, care este acum în funcțiune după un început dificil la începutul acestui an.

Legătura feroviară dintre Vietnam și Belgia via Zhengzhou a fost anulată în luna martie a acestui an, imediat după ce a fost înființată. Acest lucru s-a datorat războiului din Ucraina și implicațiilor pe care acesta le-a avut asupra traficului de tranzit prin Rusia. Însă, în luna iulie a acestui an, Corporația Căilor Ferate din Vietnam a coordonat un tren de containere care a plecat din gara Yen Vien (Vietnam) pentru a face legătura cu orașul Liege (Belgia), apoi a tranzitat pe cale terestră către orașul de destinație Rotterdam, în Olanda.

Mai multă atenție acordată Europei de Sud-Est

În ultimii ani, China și-a sporit atenția asupra conexiunilor cu țările din Asia de sud-est. Volumul total al schimburilor comerciale dintre China și Asociația Națiunilor din Asia de Sud-Est, sau ASEAN, în primele șapte luni ale acestui an s-a ridicat la 3.530 de miliarde de yuani (aproximativ 514,3 miliarde de dolari americani).

Noul coridor internațional de comerț terestru-maritim este o parte esențială a acestui efort. Datorită noului serviciu feroviar, transportul între diferitele țări se poate realiza mult mai rapid.

Articole similare

Ad