Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Reînvie transportul feroviar cu tracțiune pe aburi în UK, cu sprijinul DB Cargo

DB Cargo UK se întoarce în viitor. Operatorul semnat un contract cu un operator specializat în transporturi charter pentru a-i susține programul pentru următorii 3 ani. În cadrul acordului cu A1 Steam Locomotive Trust, trenurile speciale vor circula pe linia principală, inclusiv traversarea regulată a emblematicului pod Forth Bridge din Scoția.

Nu este un contract obișnuit pentru DB Cargo, nu este vorba de noi fluxuri intermodale și nici de tone de agregate transportate. În cadrul acestui contract, o locomotivă și un tren special, reprezentând trecutul, vor circula pe căile ferate din Marea Britanie timp de cel puțin 3 ani în viitor. Acesta reprezintă un pas înainte semnificativ pentru industria de navlosire, care a fost supusă unor presiuni multiple.

A1 Steam Locomotive Trust și DB Cargo UK au anunțat un acord pe 3 ani pentru a opera trenuri charter cu tracțiune cu aburi în Marea Britanie. Începând din 2023, pentru o perioadă de trei ani cu clauze de prelungire, acordul va permite DB Cargo UK să opereze serviciile charter „The Aberdonian” către Aberdeen din Edinburgh și Glasgow, traversând Podul Forth și Podul Tay de-a lungul drumului.

Aceste trenuri vor folosi locomotiva cu aburi de clasă A1 de construcție nouă 60163 Tornado – o replică fidelă a unui model istoric. Acordul permite, de asemenea, efectuarea altor operațiuni de trenuri charter între parteneri pe întreaga rețea din Cornwall până în nordul Scoției. Printre alte sarcini, DB Cargo va pune la dispoziție personal experimentat și va furniza probabil tracțiune de rezervă pentru toate serviciile – fie pentru a alimenta sistemele electrice din vagoane, fie ca locomotivă de rezervă în scopuri operaționale. DB Cargo UK este una dintre singurele două companii care mai pot opera locomotive cu aburi pe liniile principale ale țării.

O sarcină uriașă de construcție

Rapoartele privind dispariția tracțiunii cu aburi pe rețeaua britanică par să fi fost premature. Pe de altă parte, necrologul a fost scris în 1968, când ultimul tren de pasageri programat a circulat în spatele unei locomotive cu aburi. De atunci, sute de locomotive au fost restaurate în mod privat și formează coloana vertebrală a industriei feroviare cu aburi, unică în Marea Britanie.

În graba de a scoate din uz flota de tracțiune cu aburi a Căilor Ferate Britanice, unele mărci istorice au fost pierdute în totalitate, inclusiv emblematica clasă A1, odinioară principala stație a expreselor de prestigiu între Londra și Edinburgh. Aceasta a fost o omisiune reparată în 2008 de către A1 Steam Locomotive Trust, care a întreprins sarcina uriașă de a construi un nou exemplar de la zero.

Acea locomotivă cu aburi nou-nouță pentru linia principală, Tornado, a fost, în mod ironic, pentru o perioadă de timp cea mai nouă locomotivă din rețeaua britanică. S-a dovedit a fi un succes uriaș pentru Trust, care a angajat-o pentru a transporta trenuri charter în toată țara. Acordul cu DB Cargo sprijină operațiunile de linie principală și va contribui la extindere.

A1 Steam Locomotive Trust lucrează la o altă locomotivă nouă, un exemplar al puternicei locomotive din clasa P2, proiectată inițial pentru servicii expres de pasageri între Londra și Aberdeen. Noua locomotivă, denumită 2007 Prince of Wales, va fi, de asemenea, inclusă în acest acord, care acoperă testarea inițială și punerea în funcțiune a acestei noi locomotive cu aburi.

„Suntem încântați să ajungem la un acord cu DB Cargo UK pentru operarea trenurilor “The Aberdonian” pentru următorii 3 ani”,

a declarat Steve Davies, președintele A1 Steam Locomotive Trust.

„Acest acord ne protejează operațiunea noastră de bază, permițând în același timp flexibilitate cu alte rute și operatori. De asemenea, recunoaște activitatea-cheie care va urma finalizării P2, Prince of Wales, în aproximativ 2 ani”. Pentru viitor, DB Cargo se întoarce în trecut. „Suntem încântați să ne continuăm relația cu A1SLT și vom întreprinde o pregătire semnificativă pentru a asigura succesul acestui acord”,

a declarat Richard Corser, DB Cargo UK Account Manager Special Trains.

„Am ajutat cu succes la testarea și punerea în funcțiune a Tornado în 2008 și așteptăm cu nerăbdare să ne asumăm aceleași sarcini pentru locomotiva cu aburi nou construită Prince of Wales.”

Articole similare

Ad