Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Soferii romani detasati in strainatate vor trebui platiti ca si ceilalti soferi ai firmei pentru care lucreaza

Acesta este titlul unui articol aparut pe site-ul revistei italiene Uomini e Trasporti, care face referire la recentele modificari ale Codului muncii din Romania.
Concret, incepand cu 25.01.2015 au intrat in vigoare modificarile Codului Muncii, aduse prin Legea nr. 12/2015 de modificare si completare a Legii nr. 53/2003, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 52 din 22 ianuarie.
Prin intermediul Legii nr. 12/2005 au fost modificate dispozitii importante care reglementeaza raporturile de munca, introducand totodata si alte prevederi in completarea celor existente.
 

Pana la aparitia legii 12/2015, art. 96 stabilea ca pe toata durata misiunii salariatul temporar beneficia de salariul platit de agentul de munca temporara, stabilit prin negociere directa cu acesta, care nu putea fi mai mic decat salariul minim brut pe tara garantat in plata.
Cum aceste dispozitii nu erau in avantajul si nu protejau angajatul temporar, s-a decis modificarea articolului 92 din Codul Muncii, fiind introduse doua alineate, nr. 3 si 4. Acestea prevad ca „salariul primit de salariatul temporar pentru fiecare misiune nu poate fi inferior celui pe care il primeste salariatul utilizatorului, care presteaza aceeasi munca sau una similara cu cea a salariatului temporar“. Alin. (4) al art. 92 din Codul muncii vine in completarea dispozitiilor alineatului precedent si stabileste ca, in masura in care utilizatorul nu are angajat un astfel de salariat, salariul primit de salariatul temporar va fi stabilit luandu-se in considerare salariul unei persoane angajate cu contract individual de munca si care presteaza aceeasi munca sau una similara, astfel cum este stabilit prin contractul colectiv de munca aplicabil la nivelul utilizatorului.
Aceasta lege, scriu jurnalistii italieni, vine ca o aliniere a legislatiei din tara noastra la Directiva Europeana 96/71 care spune ca un angajat temporar trebuie sa fie platit la nivelul de salarizare din tara gazda, cel putin din punctul de vedere al salariului net. Totusi, remarca italienii, salariul brut al unui sofer roman detasat in Italia ar putea fi mai mic decat cel din tara gazda, pentru ca asigurarile sociale sunt platite la nivelul tarii de origine, ori acestea sunt mai mici in Romania fata de multe state vest-europene.

Articole similare

Ad