Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Autoritatile din Midi Pyrenees – primele care amendeaza petrecerea perioadei de odihna saptamanala in cabina camionului

La indoielile cauzate ca stirea publicata pe www.traficmedia.ro privind primele amenzi date in Franta pentru petrecerea perioadei de odihna saptamanala in cabina camionului este exacta, revenim cu urmatoarele precizari: revista Tranzit isi rezerva dreptul de a nu-si face publice sursele, neajutand pe nimeni publicarea numelui companiei care a avut ghinionul sa ia o astfel de amenda. Este de ajuns ca respectiva firma a fost de acord sa comunice imprejurarile in care a luat amenda, pentru a-i atentiona pe ceilalti colegi de breasla asupra posibilitatii de a avea acelasi nenoroc.
Motivele acordarii amenzii de 4.000 de euro sunt clar mentionate pe procesul verbal de constatare: incalcarea legii 790/2014 , care spune ca soferul nu are voie sa-si petreaca pauza de odihna saptamanala de 45 de ore in interiorul cabinei camionului.
 

Ne-am interesat in Franta privind amendarea in spiritul acestei legi, iar surse din cadrul autoritatii de control din aceasta tara ne-au explicat ca amenda poate merge de la 2.500 la 4.000 de euro, in functie de regiune.
De asemenea, aplicarea legii nu este unitara in toata Franta. Daca in anumite regiuni (de ex., Bretania), autoritatea de control intentioneaza sa aplice „Legea Savary” abia din iunie-iulie, in alte regiuni (cum ar fi cea din Midi Pyrenees), birourile DREAL au inceput deja sa o aplice, dupa cum am constatat deja.
Este limpede insa ca in cateva luni soferii care vor ramane in cabina pe durata celor 45 de ore de odihna saptamanale sunt pasibile de o astfel de amenda destul de greu de contestat in instanta.
Amenda se acorda firmei de transport, nu soferului, iar firma poate contesta numai daca are o dovada solida, cum ar fi chitanta de la hotel, dupa cum ne-a mai precizat sursa noastra din Franta.
Sau, mai in gluma-mai in serios, putem transforma bancul cu masinile second-hand cumparate de la o batrana din Germania (astfel explicandu-se rulajul mic, trucat, al autoturismelor de 8-10 ani vechime) intr-unul cu batranica frantuzoaica devenita „gazda” pentru soferii romani de camion care vor sa-si petreaca perioada de odihna saptamanala in afara cabinei camionului.
De altfel, camionul firmei romanesti amendate se afla in depozitul unui client, unde soferul statea la coada la incarcare. Controlul nu s-a facut in incinta privata a clientului respectiv, ci imediat ce camionul a iesit pe poarta depozitului, pe drumul public. Aici inspectorul DREAL i-a motivat soferului ca l-a vazut ca a stat in camion in perioada de odihna de 45 de ore, la momentul controlului soferul aflandu-se in perioada legala de condus, dupa odihna de 45 de ore.
Este clar ca autoritatile de control pot face si exces de zel, adica sa acorde amenda fara sa-l prinda pe sofer in flagrant, tocmai de aceea este bine ca administratorii firmelor care au curse pe Franta sa-si asigure contracte cu hoteluri/moteluri/pensiuni care sa le poata oferi dovada in cazul unui astfel de control soldat cu o amenda.
Vedeti aici legea Savary, iar aici o copie de pe amenda luata de compania romaneasca.

Articole similare

Ad