Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Companiile europene în prim-plan pentru construirea Rail Baltica

Proiectul Rail Baltica, noul coridor feroviar internațional care leagă republicile baltice de Polonia, continuă să atragă cooperarea celor mai importanți actori europeni din domeniul ingineriei și al construcțiilor de instalații. Cel mai recent este acordul din 30 august pentru o societate mixtă între coordonatorul de proiect RB Rail, împreună cu companiile spaniole Renfe Operadora și Ineco și compania germană DB Engineering & Consulting.

Acordul acoperă furnizarea de servicii și consultanță nu numai în ceea ce privește aspectele de inginerie, ci și în ceea ce privește managementul, inclusiv modelele de întreținere și de organizare pentru viitoarele operațiuni feroviare.

Compania DB Engineering & Consulting este protagonista unui alt acord de cooperare, în acest caz alături de compania italiană Italferr din grupul Fs și de compania spaniolă Idom Consulting, care în aprilie 2021 au obținut un contract sub forma de consultanță în managementul proiectului (PMC), respectiv consultanță pentru managementul proiectului Rail Baltica din punct de vedere al întregului sistem de electrificare.

Consultanța are o durată de 10 ani și include asistență generală pentru RB Rail pentru dezvoltarea subsistemului electric interoperabil în statele baltice și în țările europene. Rail Baltica a oferit Italferr o nouă oportunitate în ianuarie 2022 cu un nou contract, care în acest caz se referă la subsistemul de control, comandă și semnalizare, adică la inima operațiunilor feroviare. Acordul a fost semnat împreună cu companiile Systra și Egis și reprezintă cel mai important proiect european în acest sector specific.

Rail Baltica reprezintă un nou coridor feroviar internațional cu o lungime de 870 km care leagă Estonia, Letonia și Lituania de Polonia. Este planificată o investiție totală de 5,8 miliarde de euro, din care 85% vor fi finanțate de Uniunea Europeană. Linia de mare capacitate, cu 2 benzi duble, adoptă ecartamentul standard de 1.435 mm și, prin urmare, este interoperabilă cu toate țările europene, nu cu ecartamentul larg de tip rusesc care se găsește în întreaga regiune baltică.

Sistemul de semnalizare este, de asemenea, sistemul european Ertms/Etcs. Va fi o linie cu trafic mixt, de călători și de marfă, care va permite trenurilor de marfă să circule cu viteze de până la 120 km/oră. Pe lângă cele 7 stații de călători, vor fi construite 3 noi terminale multimodale de marfă. Obiectivul este de a deschide noul coridor pentru operațiunile feroviare internaționale în 2026.

Articole similare

Ad